Emon ja kopan väliin meneviä palikoita estämään oikosulut. Niiden unohtaminen on ylivoimaisesti yleisin moka koneen kasaajilla. Katso vielä tuo. View: https://www.youtube.com/watch?v=djFCsl5SP9Q
Joo tuon videon olen jo katsonut. Mut en silti tajunnut mitä ne palikat on. Huomasin videosta vain ne ruuvit jotka se laitto sinne mutten mitään palikoita. Vai onko nuo ruuvit juuri niitä "palikoita"?
Okei joo aika tarkkaan koitin videon katsoa ettei tule mokailtua. Eniten jäi mietittymää nuo johtojen laittamiset, mutta taitaa nekin olla aika simppelit loppujen lopuksi.
Eipä ne edes mene vääriin paikkoihin. Poikkeuksena ärsyttävät kopan pikkuroikat, mutta kyllä niistäkin selviää.
Vihdoinki osat saapui. Kasasin koneen ohjeiden mukaan, mutta silti kun koitin käynnistää koneen niin ei mitään elonmerkkejä. Olisiko teillä vinkkejä mistä johtuisi?
Tuntuisi että onkohan kopan piuhat oikeissa paikoissaan emolevyllä... Eli Power Switch, psw tai millä nimellä onkaan. Tarkastappas tuo.
Ongelma ratkaistu. Ilmeisesti joku johto väärin taikka irti. Kävin kaikki johdot läpi kolmatta kertaa ja alko toimimaan
Mihin sitten winukka asennetaan? Mikäli kyse on HDD:stä ja sen on uusi, niin ei haittaa vaikka sen on kiinni koneessa SSD:lle asennuksen aikana, kun siinä ei ole aikaisempia winukan asennuksia. Pitää vaan asentajan olla tarkkana, että laittaa asennuksen oikealle levylle.
SSD:lle. Windows asentaa jotain tauhkaa sinne missä on eniten tilaa, joten hdd kiinni vasta asennuksen jälkeen.
Itseasiassa en laittanut. Ainoastaan ssd laitoin kiinni. Jostain kumman syystä minulle ei tullut edes tarpeeksi sata kaapeleita että saisin ssd, cd aseman sekä normi kovon samaan aikaan kiinni. Mutta empäs tuolla cd asemalla mitään tee kun winukka ja ajurit on jo asennettu.
Ei se sinne mitään tauhkaa asenna jos levy on tyhjä ja uusi. Mikäli vanhalla levyllä on Windows asennus, menee järjestelmäosiot sekaisin ja käynnistys suoritetaan osittain tuolta vanhalta levyltä, jolla aikaisemmin oli jo Windowsin käynnistysosio. Tämän takia pyydetään asennuksen ajaksi irroittamaan vanha levy, ettei vanha ja uusi käynnistysosio sekoile keskenään.
Jaa no, mulla meni asennus kahdelle levylle kun kerran kaameassa kapulassa laittelin. Kummatkin levyt oli uusia.