Vielä että riittääkö 500 wattinen virtälähde minun ja irednasin näytönohjaimeen? Kiitos taas etukäteen!
Kyllähän se riittää kevyesti. Tosin esimerkiksi http://www.jimmspc-store.fi/tuote/COUGAR-CM700/R?t=false tuohon investointi voi tuoda varmuutta ja päivitettävyyttä pakettiin.
Lähetin Jimmssille vielä sähköpostiviestin että sopiiko osat yhteen niin vastaukseksi sain tämmöisen viestin: Terve, Tilatut tuotteet ovat yhteensopivia toistensa kanssa. Emolevy tosin saattaa vaatia bios päivityksen. Niin mikä tuo bios päivitys on? Pitääkö varautua ostamaan vielä jotakin?
No BIOS-päivitys on melkein niinkuin ajurien vaihto. Komentoriviä tosin tarvitaan, ja jos jokin menee pieleen on koko kone käyttökelvoton. Aivan koko kone. Mun mielestä noita ei oo tarttenu kenenkään päivitellä, siis jos uuden emon ostaa. Itse en ehkä lähtis BIOSia päivittämään, ellei aivan pakko ole. Tonni kaivoon vaan sen takia, että komentorivi meni pieleen
Totta kai ne sanoo noin jos kysyy, koska muuten ne olis pimittänyt tietoo ja myynyt kuluttajalle tuotteen jonka toimiminen vaatii toimenpidettä josta ei ole kuluttajaa informoitu. En oo kyllä ainakaan ikinä kuullut, että kellekään jolle ollaan tota samaa lankkua täällä suositeltu olis tullut vielä sanomaan ettei toimikaan kun vaatii BIOS-päivityksen. Kyllä mä luulisin että niissä on vähän sama kun näyttiksissä, nekin tulee aika usein uusimpien ajurien kanssa. Esim. tämä GTX260 tuli 9.14.5 ajurien kera, vaikka ekat netistä ladattavat ovat 3 jotain.
Ne liioittelee aina niissä vältelläkseen vastuuta. Jos ne ilmoittaa sen todellisen tarpeen, 250w luokkaa, ja joku ottaa 300w poweriin sen ja muut sälät, räjähtää kaikki ja voidaan periaatteessa syyttää näyttiksen valmistajaa. Kun ne ilmottaa yläkanttiin, ei niitä voi syyttää jos vaikkapa juuri 500w powerilla on se ja prossu ja muut palikat. Huonosti selitetty jälleen kerran, mutta todellisuudessa se tarvitsee noin 250w. Kellotettaessa se on eri asia.