Entä lämmön tuotto ja virrankulutus? Tätä q6600 mallia on hehkutettu täällä niin paljon että minäkin olin vähällä mennä lankaan ja ostaa kone jossa prossu käy turhan kuumana jopa kellottamatta ja vie sähköä kuin saunan kiuas aivan turhaan. http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1767107#1767107 Minulle core 2 duot saa riittää toistaiseksi...
Ite oon ainaki ylpee omista 4GB muisteista, kun 1GB muistia menee jo winukassa. (XP) Pelit vetäsee sellasta 2GB settiä, joten on se 50% rami kivempi ku 100
Ahaa kiitoksia tiedosto. Elikkä paketti siis näyttäis nyt tältä: E8400 + NHU9F Abit IP35-E 8800GT 512MB Sonic 2x2GB 667Mhz tai 800Mhz, ei kai suurta eroo? 500GB Samsungin 16mb SATA-II kovo Kotelosta nyt en oo vie varma, mutta noilla nyt pääsee varmaa jonnekki. Ja luulis et kunnon 400-500W poweri riittäis. Onko muute SonataIII powerissa (EarthWatts?) irrotettavat johdot? Ja onko siinä kotelossa ittestää tuulettimia? Tuulettimien ja poweripaikan kannalta toi P182 kiinnostais paljo enemmä ja joku OCZ/Zalmanin poweri siihe, mut en tiiä. Tulee kalliimmaks. Lisää ideoita?
Okei kiitti avusta. Vie näytöstä sen verran et olis hyvä jos siinä olis HDMI-liitäntä mut ei mikään pakko.
Tolla hinnala et saa hdmi liitintö EDIT löysin http://www.pixmania.com/fi/fi/627082/art/hannsg/tft-naytto-22-wide-hg216d.html
Joo, muttei toi merkki oikein innosta Eikä pixmaniakaan.. Mutta siis tosta HDMI:stä sen verran että voiko näytön yhdistää koneeseen HDMI-Kaapelin avulla jos vaan on liitännät, ja jos voi niin onko eroo DVI:n?? Ja oikeestaa ei sen näytön niin ihmeellisen hyvä täydy olla, 100-200e ja vaatimuksina et ainaki 19-22" ja jos vie laajakuva olis. HDMI olis plussaa jos toi ylempi liittämis juttu on maholline.
Tän päivän Gigantin lehdessä tais olla 22 tuumanen 199€ (vai oliko 299) mut muistaakseni oli 199€ 5ms vasteaika.
Huomaathan että 32-bittinen eli ns. "normaali" xp ei tue 4 gigaa keskusmuistia... Ei se mitenkään sekasin mene jos siellä on neljä gigaa kiinni, mut tietokone sitten tunnistaa ja käyttää vain kolmea gigatavua muistia. Eli jos haluat neljä gigaa muistia käyttöön, hanki 64-bittinen xp. Itellä on 64-bittinen vista ja neljä gigaa muistia, mutta luulenpa että xp:ssä ei niin hirveästi ole eroa 2:n ja 4:n gigan välillä. Voisin muuten suositella että hankit Vistan uuteen koneeseesi, saat sitten enemmän iloa irti. Ja kyllä, pelit toimivat windows vistalla. Need for speed carbon taitaa olla melkein ainoa (ainakin omista peleistä) mikä ei toimi kunnolla. Core 2 Duo:n tehot muuten varmasti riittää vielä tänäpäivänä, ja pysyy muuten viileänä pienemmälläkin tuulettimella, itellä lämpötilat ytimissä 24 ja 27 astetta.
Olisko muita emo ehdotuksia. Onko asukselta mitää hyvää? Ja joitan muuta vie piti kysyy mut en muista ny, kysyn huomenna
Olen hankkimassa hyvin samantyypistä konetta. Sen ei tarvitse kuitenkaan olla mikään pelikone varsinaisesti. Kuvankäsittelyyn ja muuhun hyötykäyttöön pääasiassa. Haluaisin hiljaisen ja luotettavan koneen. Olen aika pihalla siitä, mitä kaikkea toimivaan kokoonpanoon tarvitaan. Olisin erittäin kiitollinen, mikäli te arvon asiantuntijat kommentoisitte seuraavaa yhdistelmää: -ABIT, S775 IP35 ATX DDR2 SATA2 GLAN HD 8C (IP35-E) -ANTEC, P182 EU SUPER MID TOWER BLACK NO PSU (EI VIRTALÄHDETTÄ) -BUFFALO, FIRESTIX DDR2, 2X1GB KIT, 800MHZ PC6400 CL5 (FSX800D2C-K2G) -CLUB 3D, ATI HD 3850 PCIE 256MB GDDR-3 HDMI (CGAX-3856DD) -INTEL, CORE 2 E6750 2.66GHZ 1333 / 4M S775 (BX80557E6750) -LG, DVDRW 18X BLACK RETAIL SATA (GSA-H66NRB) -MICROSOFT, VISTA HOME PREM 64-BIT, FI, OEM (1) -NEXUS , CASE FAN 92MM REAL SILENT 19DBA (DF1209SL-3 ) -SAMSUNG, SMG T166 500GB 3.5" SATAII 7200RPM 16MB (HD501LJ) -ZALMAN, 600W PSU WITH HEAT PIPES (ZM600-HP) -ZALMAN, NORTHBRIDGE PASSIVE COOLER BLUE (ZM-NBF47 )
Katsoin Servitin laskurilla, ja tuli 999,- Enpä luule, että paljon yli tonnin viitsin sijoittaa. En siis etsi mitään pelitykkiä. Hiljaisuus ja luotettavuus ovat tärkeämpiä.
Muuten näyttää hyvältä, mutta jos haluat hiljaisuutta ja viileyttä, osta ihmeessä Noctuan 120 mm kotelotuulettimia. Ja sen verran vielä sanoisin että et varmasti tarvi tota Northbridge -jäähyä, emolevy nimittäin on täysin äänetön ja käy kylmänä vakionakin. Enemmin kannattaa panostaa prosessorijäähdyttimeen, toki vakiojäähdytinkin riittää. Oletko varma että haluat 64-bittisen käyttöjärjestelmän? Aivan kaikki ohjelmat eivät ole yhteensopivia, mutta lähes kaikki kuitenkin. Ei kai näissä muuta eroa taida olla. Toki keskusmuistin päivityksien kannalta 64-bittinen on parempi, siihen saa enemmänkin kuin kolme gigaa kiinni.
Kiitos khandaras! Olen ajatellut ehkä vaihtaa prossun Intelin uuteen E8400:n. Minulla ei ole tämän kanssa kovin kiire ja voin muutaman viikon odotellakin. Abit IP35 vaatii kuulema tuolle prossulle biosin päivityksen. Onkohan tuo emolevy minun tapauksessani tärkeä, toimisikohan jokin muu emo suoraan ilman, että tarvitsisi heti biosia päivittää? Juuri tuon muistituen takia ajattelin 64bit Vistaa. Olisikohan siitä tulevaisuudessa hyötyä? Mitkä ohjelmat ei esim. toimi 64 bitllä?
Voithan aina pyytää kauppaa tekemään tuon bios päivityksen, sen ei pitäisi kovin paljoa maksaa. Eikä se nyt niin vaikeaa ole itsekään tehdä, tosin en ole vielä tämän emon biosia päivittänyt, mutta kaikki aiemmat biosit on mennyt ihan helposti. Ja sitä paitsi E6750 on todella hyvä prosessori, silläkin varmasti pärjää pitkälle. Emolevyhän on siis aina tärkeä, siihenhän kaikki muut osat yhdistetään. Abitin IP35-E on todella hyvä emolevy, itselläkin on juuri sama käytössä. Tuo prosessorisarja on melko uusi, joten sitä valmiiksi tukevat emolevyt on luultavasti vielä ylihinnoiteltuja. Ohjelmat jotka ei toimi 64-bittisellä on todella harvassa, ei ole tullut vastaan ohjelmaa josta ei olisi 64-bittisellä toimivaa versiota, paitsi peerguardianin kanssa on ongelmia vistan kanssa, mutta xp:llä pitäis toimia myös 64-bittinen. Itse tekemäni ohjelmat eivät ole toimineet 64-bittisellä, mutta ne onkin tarkoitettu 32-bittiselle koneelle.
Itte kans luin tosta E8400 ja ABIT IP35 BIOS päivittämisestä, mutta liikkeessäkö sen voi tehä? Ja on joillaki kyl toiminu ilma päivitystä.
Ja mikäli et ole vielä tilannut, niin EI XP X64, koska ainakin omassa xpssäni bluescreenejä tulee vaikka muille jakaa. Varmasti kyse ajureista sun muusta, koska tälle käyttikselle ei oikein kunnolla saa niitä. Suositus: Windows Vista Premium X64