1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Uutta pelikonetta hankkimassa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by pettertikka, Aug 14, 2013.

1. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Tämän päivän malleja:
    Erittäin hyvin Visheralle sopivat muistit
    Hyvä emo monipuolisilla ominaisuuksilla
    Tavarat varastossa , nopea ja luotettava toimitus yht n. 200€
    alennuscoodeilla kuittais postit.
    Vishera prossu
    Nopee kovo
    Pienin pelikelpoinen kortti jonka hinta on edullinen
    Näitten hinta n. 450€ myös varastotavaraa.
    Tämmöiset sisuskalut siis 650 rahaa, tästä puuttuu Cooleri, mutta sen valinta on kiinni siitä mitä koppaan mahtuu, kotelo muutenkin olis tärkee valinta jos vanhaa ei kykene kierrättämään.
    Tässä malli budjettikopasta jossa säätimet edessä ( parempia löytyy rahalla jos kiinnostaa panostaa laatuun )

2. pettertikka

pettertikka Newbie

Trophy Points:
    1
    Juu, tein tuossa aamuyöstä työtä käskettyä, varustauduin fickarilla, ja mittanauhalla sekä otin toiseen käteni silmäni ja kas, etsivä löytää... muovisen Win tarran, ihan koneen vasemasta sivusta. Jouduin muuten restoreamaan systeemin tuossa jokin aika sitten, mutta silloin kyllä kone hyväksyi kovon osiolla olevat tiedot, eikä herjannut yhtään vaikka olin kaivanut restore-cd:t valmiiksi esille (en edes käyttänyt niitä koneessa vaan panin heti takaisin hyllyyn). En ole sittemmin kyllä aktivoinut Windows'ia. En kai koskaan ole sen puoleen, en muista.

Nyt on siis kovo, tarra, käyttis ja poweri sekä näytöt kasassa yms., senkun vain päivittämään koneetta, niinhän, uusilla osilla.

Edellytys on silloin kaikkien uushankintojen laittamisen jälkeen useiden ajurien asentaminen. Jospa aloittaisi niiden imuroinnilla: siis, mitä tarvitaan, jos lähtökohdaksi päivityksessä otetaan ajaJakon ystävällisesti minulle ehdottamat vempaimet, joihin ainakaan minulla ei ole mitään huomauttamista. Ennen kaikkea, miten saan netin toimintaan?

Tälleen newbienä tuntuu hiukan kuin katselisi muiden laativan listaa joulupukille puolestani :) - Kele, joudun kummiskin maksumieheksi, tietty!

Mutta leikki sikseen, on varmaan paras että tarkastelen noista ajaJakon linkeistä ajurit, eikö? Otan myös nyt tuttuuni yhteyttä kun pystyn sanomaan hänelle mitä odotetaan. Onko jostain netissä saatavissa apua kasaamiseen, jos tarve vaatii?

Älkää huolehtiko, kyllä tämä itkuksi vielä muuttuu, tra la laa :)

// petteri

3. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Aivan ensimmäiseksi haluaisin huomauttaa, että älä riko tai pura toimivaa konetta ennenkuin alat kasauksen, nettiyhteys on hyvä olla jos ja kun tulee kysyttävää.
    toisaalta tarvitsisit sen asennusmedian valmiiksi eli ala tuohon hommaan.
    Ajureita ehtii metsästää sillä välin kun tilaus on sisällä, eli tilauksesta kestää 1-2 viikkoa ennenkuin komponentit on saapuneet, tuota aikaa voi hyödyntää tutustumalla valmistajien manuaaleihin päivityksiin ja kotisivujen tukipalstoihin.
    Komponenttien hinnat saatavuudet ja toimitus ajat vaihtelee jatkuvasti.
    Tarvitset maksutavan ja kyvyn = verkkopankkitunnukset, visan, paypalin, luottotiedot postiennakkoon, miten vaan ei tässä udella.
    Onko sinulla nyt mahdollisuus alkaa kyttäämään mahdollisia tarjouksia ja lyödä osta nappi kiinni jos tulee eteen?
    Saksan-tilaus paypal/amazon/ebay ?

4. pettertikka

pettertikka Newbie

Trophy Points:
    1
    1) Asennusmedia, siis sinun antamasta linkistä? ookoo, aloitan sen downloadamisen asap.

2) On sekä PayPal että Visa joten tilaamiselle ei pitäisi olla estettä. Amazonissa (UK) on minulla tili. Evbayssa saattaa olla, en muista. Muut luottotilaukset kuin nämä (ja pankkikorttimaksut tai käteinen raha) eli esim. postiennakko on sitten erikseen sovittava. Pidän silmällä myös ebayta ja amazonia joista olen ennenkin ostanut ja olen myös kirjautunut Mindstoreen.

Pitääkö siitä isosta ottaa kuvat DVD:lle. Luulen että minun on sitä varten hankittava lisää DVD:tä. Ne ovat muistaakseni, R/W, n. 4 Gigan kapasiteeetin omaavia DVD:iä?. Onko laadulla tai merkillä väliä? Downloadaan iso-tiedostoa parhaillaan. Sitten se kuva poltetaan Power ISO:lla tai vast? Siinä kohtaa tulee eka virhe, jos vanhat merkit pitävät paikkansa 'Verification error - track 041'. DVD toimi kuitenkin.

Ratkaiseva puute on kuitenkin kasaus jossa olen paitsi aivoinvalidi myös muutenkin invalidi. En tiedä Jannesta - hän on ehkä liian kiltti ja haluaa auttaa enemmän kuin mihin hänen inssitaidot riittävät - tai ainakin arvelee, että minä odotan häneltä enemmmän, tietokone-inssiltä (ja yrittää siksi yli kykyjensä). Saattavat tämän kyvyt hyvin riittääkin, en todellakaan vielä tiedä. Jos maltilla sais jotain aikaan... Soitan hänelle huomenna, jos muu on siis tätä myöten valmista tilaukseen?

Siis M5A99 äitikortti. Sehän ratkaisee kai kerralla muut? Olen sen jälkeen melkein sidottu lähinnä noihin muihin valintoihin?

Terv.

// petteri

P.S. Iso tuli tätä kirjoitaessani. Mitäs sille siis nyt pitäää tehdä. Kopioida kuvaksi isolle, eikö vaaan?

sama

5. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    ISO-tiedoston voi polttaa joko levylle (muista tehdä siitä "bootable media" tms.) tai tikulle Microsoftin omalla softalla: http://www.microsoftstore.com/store/msusa/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Emo vaikuttaa käytännössä prossuun ja koppaan (prossussa sama kanta, koppa vähintään emon kokoinen).

6. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Olen noudattanut vanhaa nettiohjetta ; avaus ja tarkistus PowerISO-ohjelmalla ja sitten ImgBurn ohjelma auki ja sillä poltto DVD-R levylle, tuo on toiminut mutta laitteistoissa saattaa olla eroja
    Emo vaikuttaa siihen että täytyy olla (ostaa) yhteensopiva prossu ja sitten hyvät muistit,
    noi muodostaa perus kolmion, mutta onhan sielläkin vaihtoehtoja ja vähän valinnanvaraa,
    loput osat kyllä sopii, tai ainakin voidaan valita sopiviksi

7. pettertikka

pettertikka Newbie

Trophy Points:
    1
    Aivan, Onhan tuo kuvaus, DVD-R oikein, siis about 4 gigan kapasiteetin omaavia DVD:itä. En ole jostain kumman syystä saanut milloinkaan muistaakseni poltettua DVD:tä ilman faileja, mutta toimineet ovat kummiskin. Ostan muutamia DVD:itä maanantaina kun saan itseni eka tietokonekauppaan - kauppa on auki... jaa, taitaa koti-Gigantti olla auki lauantaina. Täytyy chekata. Tein jo boottavan flashdriven mutta kun tältä minun koneelta ei löydy BIOsista boottivaihtoehtoa kuin cd-levylle ja kovolle muttei flashille, niin meni harakoille. Ehkä pojat HP:llä eivät ole halunneet flashia, tiedä häntä sitten.

Tuosta äitikortista seuraava numero olisi varmaan turhaa? Mietin vaan, että jos hetken kuluttua löytyisi yllättäen lisää rahaa / muistia voisi olla hyvä, jos olisi vapaita paikkoja? 4 GB on nykyään lähes standardi jo. Siinä taisi muuten olla vielä yksi paikka vapaana 8 GB:n lisäksi. Ja varmaan tuo edullinen Skandisk erottaa jo huimasti nykyisestä.

Olen sinänsi siiis hemmetin tyytyväinen täältä löytyneisiin hyviin ja tasapainoisiin ratkaisuihin, jossa eri osat tuntuvat aina sopivan toisiina, ainakin minun arvostelukykyni mukaan. Siitä kovasti kiitosta. Olinkin hiukka yllättynyt, että mun DDR 2-muisti oli vanhentunutta. Luulin, ettei DDR 2 ja DDR 3:lla olisi paljoakaan eroa. Tosin siitä on aikaa kun hankin entisen koneeni ja opiskelin hardwarea myyntitiskeillä liikkeiden luettelosta. Hankittuani koneen kompastuin vaiheessa tänne ihan vahingossa. Silloin lensin paljon Microsoftin Flight simulator X:llä huonoilla asetuksilla.

// petteri

Juu, Gigantti on huomenna auki 10-15.

Muuten cooleri jäi kai avoimeksi ja puuttumaan, mainitsit viimeksi? Koppahan on vallan erinomainen, siis. '

Joten giganttiin, aamulla mars!

Last edited: Aug 16, 2013

Share This Page