1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Uutta pelikonetta ostamassa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by M0ilanen, Aug 24, 2011.

1. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Ei välttämättä oo iso ero. DVI kantsii pistää kummiski, VGA-liittimestä kuvanlaatu saattaa heitellä aika paljonki.

2. M0ilanen

M0ilanen Member

Trophy Points:
    11
    Ku ostan BenQin fullHD näytön nii kai siinä sit toimii se fullHD ominaisuus vai riippuuko näytönohjaimesta? Sori oon vähä huono näis koneiden osissa :D

3. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    FullHD-näytön suurin resoluutio on 1920 x 1080. Koneen puolelta saat valittua lähes minkä vain resoluution, mutta tietty työpöydällä ja kaikissa peleissä, jotka vain pyörivät (tuolla setillä tällä hetkellä varmaan kaikki) kannattaa valita natiivi, eli tuo 1920 x 1080 -resoluutio.

4. M0ilanen

M0ilanen Member

Trophy Points:
    11
    eli se fullHD ominaisuus tulee näytöstä eikä mistään koneen osista?

5. Axu_

Trophy Points:
    143
    FullHD on termi, joka tarkoittaa 1920 x 1080 (1080p) -resoluutiota. FullHD-näyttö kykenee siis näyttämään tuota ko. resoluutiota. Tietty näyttiskin periaatteessa vaikuttaa siihen, pystytkö käyttämään 1920 x 1080 -resoluutiota, mutta varmaan kaikki tällä vuosituhannella tehdyt näyttikset pystyvät jo siihen.

6. M0ilanen

M0ilanen Member

Trophy Points:
    11
    Onko tossa mun kovalevyssä 1000 Gigatavua?

7. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Varmaan jotain 930 gigaa.

8. M0ilanen

M0ilanen Member

Trophy Points:
    11
    Kysyisin vielä että mikä toi SSD levy on? ja tarviinko sitä tohon mun kokoonpanoon?
    oon kattonu ku kaikil ketkä on koonnu koneita nii niillä on ssd levy mikä maksaa joku 190 euroa >< mut onko se ssd levy pakollinen?

9. Axu_

Trophy Points:
    143
    Nopeasti sanottuna pahuksen nopea kovalevy, jossa ei ole liikkuvia osia. Ei mitenkään pakollinen, jos koneessa vain on joku kovalevy. Kiva lisä kuitenkin, eikä siitä kerran totuttuaan halua luopua. Hintaa kokoon nähden tietty on, mutta niin on 2500K:n ja X2 Athloninkin välillä.

Wikipedia-artikkeli: http://fi.wikipedia.org/wiki/SSD

10. M0ilanen

M0ilanen Member

Trophy Points:
    11
    selvä, noh otanko mun setistä jtn pois et saan ton ssd levyn vai annanko olla ihan tolleen? täl hetkel kone maksaa yhteensä 1409 euroa, ton enempää ei kyllä sais mennä. ja onko tolla kovalevyllä / ssd levyllä jotain vaikutusta pelaamiseen, jos ei ole nii taidan pitää spinpointin

11. Axu_

Trophy Points:
    143
    Täysin henkilökohtainen mielipide, mutta itse olen niin tottunut SSD-aseman tuomaan nopeuteen, että ostaisin halvemman näyttiksen (GTX 570 tai HD 6950/70) ja säästyneellä rahalla SSD:n. Peleissä siitä ei ole silmin havaittavaa hyötyä, korkeintaa latausajat (tietysti vain niiden pelien kohdalla, jotka on asennettu SSD:lle) lyhenevät. Tästäkin asiasta on varmasti muita mielipiteitä, eikä kysymykseesi ole yhtä oikeaa vastausta.

12. M0ilanen

M0ilanen Member

Trophy Points:
    11
    jaa, no taidan sitte pysyä tossa spinpointissa :D kiitti jälleen kerran vastauksista.

Share This Page