1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Vähän fiiliksiä Linuxista ja softista

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by h4kkeri, Nov 15, 2007.

  1. windown

    windown Member

    Joined:
    Jun 21, 2006
    Messages:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tuo bugisuus on on hirveästi käyttäjästä kiinni. Monet sanovat Kubuntua bugiseksi, mutta mielestäni siinä on hieno ja vakaa KDE. Sitävastoin opensusen KDE tuntuu olevan täynnä pieniä ärsyttäviä asoita kuten kaatuilua, joitakin harvoja täysin rikkinäisiä ohjelmia jne. Alla on sama KDE. Muuttujia on hirveesti esim. ohjelma ei suostu toimimaan vakaasti tietyillä ikkunatyyleillä - huh. Menee mulla ainakin sormi suuhun helposti.

    Enpä sitten tiedä jos niin ottaa päähän niin siirry toki Etchiin jos asiat olisi siinä paremmin viilattuja.
     
  2. h4kkeri

    h4kkeri Guest

    Bugisuus ja ongelmat on nykyjään yhteiskunnallinen ongelma. Ei se koske vain käyttöjärjestelmiä. Se koskee käytännössä melkein mitä tahansa tuotetta ja jos siinä ei ole softaa. Niin sitten siinä on huono toteutus, suunnittelu, raaka-aineet ja työnlaatu.

    Bugisuus on myös käyttäjästä kiinni siinä mielessä, että kaikki käyttäjät eivät testaa tuotetta kattavasti. Mutta kun työtehtäviini kuuluu myös tuotetestaus, niin osaan hyvin hakea sellaisia vaihtoehtoja joita kukaan tollo ei taatusti ole tullut ajatelleeksi tätä suunnitellessaan. ;)

    Ehkä se vaan johtuu liiallisesta tarkkaavaisuudesta ja vaativuudesta. Pitää vaan opetella siihen, että syljeskelen kattoon ja juon kaljaa. Niin ei tarvii ressata bugeista. ;)

    Ei oo tainnut olla kännykkääkään mulla ainakaan 6 vuotteen joka ei olis bugannut.

    Katso tämä ketju. Ihan jotain uskomatonta:
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/273600
     
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2007
  3. sohlo

    sohlo Member

    Joined:
    Sep 16, 2004
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    olen kanssasi samaa mieltä siitä että kaikki on nykyään ihan perkeleen bugista, mutta silti se valittaminen ei siihen auta. huomaatko "pakkomielteisen" valittamisesi? seuraavaankin keksit heti negatiivistä sanottavaa ihan kaikesta.

    ja kuten sanoit. kännykät ovat yhä paskemmin valmistettuja(koodattuja) paskakasoja, mutta muutosta ei vaan tunnu tulevan. pahenevat vain.

    voisit kokeilla pelkän komentorivin käyttöä niin ei ole ainakaan graafisia bugeja ;)

    jos työstressi vaivaa niin pahasti että jokainen "bugi" ottaa noin pahasti päähän niin kannattaa käydä lekurissa. se kirjoittaa varmasti bugisen nimmarinsa, bugisella kynällään, bugiseen paperiin, jonka tulosti helvetin buginen hp:n tulostin, johon se lähetettiin bugista usb-johtoa pitkin, maailman bugisimmasta spaghettikoodi käyttiksestä.

    mulla bugittaa näppäimistön akut joten laitan latautumaan ja lopetan "keljuilun". sori.. elä ota liian vakavasti :D:D
     
  4. h4kkeri

    h4kkeri Guest

    Miksi ottaisin liian vakavasti? Mun mielestä siinä että joku sanoo totuuden ei ole mitään pahaa. Olen aina ollut sitä mieltä, että totuus pitää sanoa, vaikka se ei olisikaan kaikkien mieleen. Siksi juuri tuo markkinointi osaston paskanjauhanta siitä, että ei ole mitään ongelmia on todella kuvottavaa. Kun tiedetään varsin hyvin että niitä on tuhansia.

    Pistin tänään uuden Samsungin SGH-D900 puhelimen tulemaan, katsotaan montako bugia lyödän siitä ensimmäisen viikonlopun aikana kun teen sille pienen perustestin.
     
    Last edited by a moderator: Nov 21, 2007
  5. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Palataan suosiolla aikaan, jossa ohjelman pituus mitattiin riveissä, eikä miljardeissa riveissä. Nykyään ei vain ole mahdollista kirjoittaa laadukasta koodia. Ei ole mitään väliä, viekö virusmuuri muistia sen 100mt vai 100kt, jos siinä 100mt:n versiossa on näyttävämpiä grafiikkabugeja.
     

Share This Page