Laitoitko kaapattavan materiaalin jo pyörimään? Välillä softa vaatii, että kaapattava kuva pyörii jo ennen Tuo-painikkeen painantaa, jotta Start Capture aktivoituu.
Noh aloitetaanpa ihan alusta: Kerro videonauhuri. Miten ja millä tuo nauhuri on kytketty tietokoneeseen? Ihan liitännät ja piuhat pitäisi mainita. Tämä vaan siksi, että jos seassa on esim. scart-adaptero, sen kytkin pitää olla oikeassa asennossa (out). T: Vesku
Joo kovilta ottaa, kun sonni poikii. Nauhuri on Panasonic NV-VP30 . Dazzle DVC100 on liitetty sen komposiitti lähtöihin, olen kokeillut myös S-Video johdolla, Dazzle on liitetty acer TravelMate 5720 kannettavaan USB2 portin kautta ja se puolestaan ViewSonic VZ 2231 wa näyttöön. Minulla ei ole SCART adapteria.
Tulee vielä sorkat edellä ja poikittain maailmaan. Jaa että kaappari on justiinsa samanlainen mitä meikälläkin. Latasin mukana tulleelta levyltä softan ja Pinnaclen sivulta ajurit sille. Ohjauspaneelissa näkyi Pinnacle - videoajuri sekä itse härpäke. Laitehallinnassa ääni- ja videopuolella myöskin. Mutta kattelen nuo viikonloppuna. lisäys Toimi sekä S-videolla että myöskin komposiitti tulolla palikkaan → 1 kpl keltainen piuha/liitin. S-videon liitännästä huomattavasti parempaa laatua tallennettuun mediaan. Oho.
Ensimmäiseksi täytyy asettaa videotulo käytetyn liitännän mukaiseksi. Ohjelmasta löytyy kohta, jossa kyseinen valinta Composite tai S-Video tehdään. Kun VHS sen jälkeen laitetaan toistamaan, pitäisi kuvan näkyä kaappariohjelman monitorinäytössä.
Tämä. Juurikin kaappauksen lähde ja tila pitää asettaa tuloksi ja valikosta valita mikä on tallennuskansio. Tekee TS - tiedoston jota voi toistaa sitten vaikkapas VLC-soittimella.
Ohjelmat ja Toiminnot listauksessa näkyy: Pinnacle Studio for Dazzle + Pinnacle Studio for Dazzle - Install Manager + Pinnacle Systems USB-2 Device Drivers. Laitteet ja Tulostimet listauksessa näkyy vain Dazzle Video Capture USB Audio Device. Laitehallinnassa on molemmat. Dazzle Video Capture USB Audio Device, sekä Dazzle Video Capture USB Video Device. Minun Win.10 Ohjauspaneelissani ei näy Pinnacle - videoajuria eikä itse härpäkettä Alkaa olla paukut vähissä.
En oikein ymmärrä, mitä yrität Ohjauspeneelista hakea. Se on tuo ohjelma Pinnacle Studio for Dazzle, joka sinun tulee käynnistää, ellei se käynnisty automaattisesti heti, kun liität USB-kaapparin.
Olen koko ajan käynnistänyt Pinnacle Studio for Dazzlen työpöydän pikakuvakkeesta , koska ohjelma ei käynnisty automaattisesti USB johtoa liitettäessä. Ohjelma aukeaa, oletusena Julkiset videot, sitten USB johto kiinni aceriin, käynnistän nauhurin ja painan toiston päälle, sitten valitsen Import vaihtoehdon, tulee Import from valikko oletuksena Dazzle Video Capture, otan S-Videon käyttöön. Koko ajan Studio Importer ruutu on "Failed to get video from Device" tilassa, kuten jo monnasti aiemmin. Esim. Acer Chrystal Eye webcam capture toimii, muita vaihtoehtoja en ole vielä kokeillut, ilmeisesti myös ne on OK, ainoastaan Video capture ei toimi, ihan kuin "puuttuisi pätkä kaapelia välistä". Tuli taas mieleen tämän "pisaranmuotoisen härpäkkeen nakkaaminen Aurajokeen"...
Mutta ei se kulje kompostikaapelissa! Vaatii oman kaapelinsa, muistaakseni neljänapaisen ja vielä äänelle omat RCA:t(stereox2)... T: Vesku
Unohdin mainita, että Panasonicissa on myös S-Video liitin. Nyt kuva tulee sen kautta ja ääni RCA kautta
Onko varma, että tuo on ulostulo? Kun tavan veehooässät ei ole juuri tukeneet s-videooo, ollut lähinnä kalliiden svhs-nauhurien ilona. T: Vesku
En tunne tuota Pinnaclen ohjelmaa, mutta todennäköisesti siinä on joku esikatseluikkuna. Sitten kun kytkennät ja asetukset ovat oikein, VHS:ltä tuleva kuva näkyy tuossa esikatseluikkunassa. Ennen sitä ei tallennus tietokoneelle ei voi toimia. On myös mahdollista, että laitteen USB-ajurin kanssa on ongelma. Silloin ajuri pitää asentaa uudelleen eli poistetaan vanha tuolta Ohjelmat ja toiminnot -listasta ja asennetaan uudelleen. Myös Pinnacle-ohjelman asentamista uudelleen voi harkita.