1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Videotykki pelaamiseen

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by JesuV, Dec 14, 2012.

1. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Köyhät perustelee kun ei ole rahaa ja mahdollisuuksia. Jos jossain kodintekniikka liikkeessä on siellä suunnalle tykki ja pelikonsoli mahdollisuus niin käyppä testaa.Samalla tavalla ne pelit toimii tykillä on alustana pc tai pleikkari...

2. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    jartarin kanssa samoilla linjoilla.

Ei se ruudun/näytön koko tee siitä kuvasta pikselimössöä. Sitten tietty erottaa helposti noita kuvapisteitä kun ollaan puolenmetrin päässä, mutta se sitten on eri asia, että kuka katselee 90" ruutua puolenmetrin etäisyydeltä?

Ja vai että FullHD näyttää parhaimmillaan joltain 23" näytöltä? Tietty mikäli nokka on melkein ruudussa kiinni! Itseltä löytyy tollanen Benqun 23" FHD näyttö, ja löytyy myös Optoman Full HD tykki ja kuvankoko nykyisessä paikassaan 120", voisin väittää käsi raamatulla että elämykset niin pelatessa kuin leffoja katsellessakin on aivan eriluokkaa tuolta isolta kankaalta kuin pienestä monitorista. Monitoria käytän lähinnä netissä surffaamiseen, työskentelyyn sekä joidenkin pelien peluuseen. Mutta esimerkiksi rallipelit ja vaikkapa Olympialaisia tulee kyllä veivattua kaveriporukassa kankaan avustuksella.
    Niin ja mitä tulee näyttiksenmuistiin, itseltäni ei löydy nykyisestä GeForcesta kuin 896Mb muisita, ja sekin riittää vielä isoon osaan peleistä, ja kaikkiin elokuviin Full HD resoilla. Tietenkään uusimmat fps:ät eivät pyöri niin sulavasti kuin uudemmilla ja tehokkaammilla korteilla, mutta esim tuo GTX 570 riittää taatusti 90% kaikista peleistä Full HD resoilla.

3. rick79

rick79 Senior member

Trophy Points:
    193
    Miks pitää olla köyhä tai kateellinen jos tuo keskusteluun eri näkökulmia? Itse olen kyllä "köyhä" mut en kateellinen, ja kun oma ajatukseni oli laittaa full hd tykki tonne mediahuoneeseen niin kaikki oli tilausta vailla kunnes ystäväni tuli kylään ja huomautti että en saa tykistä kaikkea hyötyä irti tuon kokosessa huoneessa. Jos matka ja tuumakoko on oikea niin huonekalut ei sovi, taas jos huonekalujen paikan pitää ennallaan niin tykin kuva on liian iso läheltä katsottavaksi. Omasta puolesta olen tosi tyytyväinen että hän huomautti epäkohdista koska ilman häntä olis mulla tonnin tykki paperipainona kirjahyllyssä.

4. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Kyllä näkökulmat pitää pystyä jollain järkevällä tavalla selittämään jos niitä antaa. Fullhd käyttöön maksimissaan 24" kuva on kaikkea muuta kuin neuvomista.

Monet ystävät ja "tietäjät" antaa huonoja neuvoja. Jos katselumatkaa saa sen 2,5 metriä niin se on varmasti riittävä. Harvassa on niin pienet huoneet missä tämä ei toteudu. Monelle pienempikin etäisyys riittää "vain" 90" kuvalle. Monet kuitenkin katsovat 120" kuvaa kolmesta metristä.

Ei tietenkään tykkiä kannata ostaa jos katseluetäisyys on 0,5 metriä. Ihan mielenkiinnosta, paljonko sinulla olisi tullut katseluetäisyydeksi?

5. Rooster3

Rooster3 Regular member

Trophy Points:
    26
    Samaa mieltä kooman ja jartarin kanssa..

Itselläni ei ole varaa eikä edes tilaa millekkään mediahuoneelle mutta kaverilla on fullhd tykki heijastettuna oliko 110 vai 120 tuumaisena. Katselumatkaa 2-3 metriä riippuen millä nojatuolilla istuu ja kyllä on muuten fiilistä pelata esim änäriä tai jo keskustelussa pariinkin otteeseen mainittuja rallipelejä leffoja unohtamatta.

Kuvan koon ja resoluution lisäksi pitää nimenomaan ottaa huomioon myös katseluetäisyys. Sen jälkeen sitten tasapainotella laadun ja fiiliksen kanssa. Typeriä peli-iltamia kyllä olisi tähän mennessä ollut jos 6-8 kaverusta nököttäis jonkun 40-50" telkkarin eessä.

Niin ja välillä tykki on pleikkarissa ja välillä pc:ssä riippuen mitä pelataan. Tunnelma katossa joka tapauksessa. Ei muutakuin jos mahollisuutta on niin tykki ostoon, huone pimeeks ja pelit käyntiin.

6. JesuV

JesuV Member

Trophy Points:
    11
    Katseluetäisyyden saa yhdestä metristä kolmeen puoleen metriin. Epson EH-TW3200 on siis vieläkin hyvä vaihtoehto? 1800 lumenia tuntuu vaan vähältä. Input lag ei ole siis tykeissä ongelma, jos pelaa nopeatempoisia pelejä?

7. rick79

rick79 Senior member

Trophy Points:
    193
    Eli olis tullu noin 1,5mteriä katseluetäisyydeksi mulla.. Yhden leffan oon kattonu samasta etäisyydestä tykillä ja oiskohan ollu arviolta 100-120" kokoa kuvalla. Itse en ainakaan tykännyt, tuntu että puolet leffasta meni ohi, mut voi olla sekin ettei oo tottunu.. Itse päädyin hyväkuvaiseen töllöön 32" ja panostin sitten kotiteatteriin jonniiverran eikä ole valittamista. Toimii siis minulle, toki kaikki tekee omat ratkasunsa... Mutta neuvoja kannattaa kuunnella ja kysyä.. Tietyn "filtterin" läpi toki ne neuvotkin pitää suodattaa.

8. JesuV

JesuV Member

Trophy Points:
    11
    Kiitokset avusta! Käyn katsomassa tykkejä joistain liikkeestä ja päätän sitten mitä teen.

Share This Page