Tiedostot talteen, jos ei Windowsilla onnistu, niin sitten Linux live-CD:llä. Tämän jälkeen boottaat koneen ja painat käynnistyksessä Alt + F10. Valitset palautuksen tehdastilaan.
joo puhun imagesta, ja jos oisit lukenu mun viestin kunnolla niin kirjotan siinä nimenomaan KÄYTTÖJÄRJESTELMÄSTÄ TEHTÄVÄÄ IMAGEA JOKA ON ERI ASIA KUIN PALAUTUSLEVYT!!!No en jaksa vääntää ku ei löydy ees ratakiskoo. mut jao3:lle antaisin kyllä ihan saman vinkin että tiedostot talteen ja kone tehdasasetuksiin. Henk.koht. ite päivittäisin vistan seiskaan jos se ei oo siitä rahasta kiinni, muistaakseni päivityspaketti on jotain satasen luokkaa. riippuu muuten koneen ostopaikasta ja tietty siitä onko takuuta mutta jotkut liikkeet onkivat tiedostot talteen pienellä korvauksella.
Luin kunnolla. Varmuuskopioimassa siis olet, miksi? Ei taas liity tähän mitenkään, vaikka tuossa ylempänä yritettiinkin virheellistä tietoa levittää. Ja vielä toistan itseäni ja sitä jotakuta joka tuossa toisti minua: image voi olla mikätahansa tiedosto.
http://neko.kapsi.fi/ohje/true_image_home_2010.html tuo on käyttöjärjestelmästä/kiintolevystä tehty image
Hauskaahan tässä on tietenkin mun mielestä se että mun tietoni tulee alan koulutuksesta ja 7 vuoden työkokemuksesta, mut joo katoin sun "tuotearvioita" ja se selittikin ihan kaiken joten.. ei se mittään.. sellasta se vaan sitten on...
Asiat alkuun. Puppy Linux on myös live cd ja siitä kätevä pienen kokonsa takia, että cd/dvd asema vapautuu kokonaan. (Jotkut live-linuxit ei päästä ulos sitä cd:tä ollenkaan) Joten polttaminen onnistuu. Ne omat tiedostot talteen. Ennen kuin alustaen aloittaa käyttiksen uudelleen asennuksen. Mitenkä sä sitten tolla Acerilla onnistuu. Winukka tuoreeksi. Linuxhan on vaihtoehto koneen romikselle kiikutukselle. Väärin. Imageja ovat vain image tiedostot, .iso, .nrg, jne. 'Mikä tahansa tiedosto voi olla image' Siinä tapauksessa, että cd tai kovalevyn osio ei sisällä kuin ko. tiedoston. Recovery palauttaa käyttiksen, ei myöhemmin asennettuja ohjelmia eikä omia tiedostoja. Recovery hyödyntää yleisimmin kovon piiloitettua oiota. Voi myös (ehkä!) polttaa valikoiden käynnissä olevasta käyttiksestä tarvittavat cd:t. Hirveä kalabaliikki syntyi, kun moitin merkkikone valmistajia, ettei niitä recovery levyjä anneta koneen mukana. Säästökö syynä? Kun saastuneella koneella niitä on hankalampaa tehdä. ellei mahdotonta, muutenkin myöhemmin. Puollustus viesteissä jotain kaupan kassan tietämättömyyttä, tai että kone ekoilla käynnistys kerroilla käskee niin tekemään (ei muuten oo saletti), yms. Myös muut esiasennettu käyttis suomalaisen kauppiaan (tietokone kaupat) toimesta, noudattaa 'polta itse recoveryt'. Kauppias sitten väännetään Anttilan kassaksi ja ... Ei dvd maksa ku 25 sentii zipale. (Niinpä! Paljon säästää esiasennetun käyttiksen myyjä? Merkkikone valmistaja?) Huh, huh!
Täällähän on nyt porukka rauhottunu Läppäriin päivitin seiskan ja hyvin pelittää. (joo päivitys ei poista niitä viruksia) mutta kun tämän läppärin omistaja osti ensin 'starterista home premiumiin' VÄÄRÄ.. toisella kerralla tuli vistasta home premiumiin päivitys VÄÄRÄ.. noh sama kai se sitten se päivitys ajaa.. Avasti löysikin sen jälkeen 25virusta, joita ei onnistunut poistamaan, poistin ne kansiot itse sitten ja näin asia korjaantui (turhia kansioita oli). F-Securen online scanner löysi vielä viisi virusta.. mutta onneksi ne oli vain TRACKIN COOKIEITA jepjep, eilen pistin vielä HJT- login niille varattuun alueeseen. Siellä mahtaa olla kaikkee turhaa roinaa, joten hyvä homma olis jos joku viittis sen lokin vilasta