1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Viruksia koneessa/ kone hidas, hjt logi

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by muusu, Jan 14, 2006.

1. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    joo kyllä mä tota ohjelmaa käytin eilen tai tänään viimeks kun näiden virusten yms kanssa oon tapellut täs. Korjaantuuko toi itsestään? Pitääkö mun joku ohjelma vielä pyörittää vai onko nyt virukset lähteny?

2. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Palauta spybotin backupeista se BackWeb.
    F-Secure ei nimittäin päivity ilman sitä.....
    En muista tarkkaan miten se onnistuu, mutta kysy jos vaikuttaa hankalalta, niin koetan auttaa. Koneesi on kyllä 100% virusvapaa, eli sitä ongelmaa ei enää ole.
    Ja tosiaan se backweb on todella tärkeä F-Securen sielunmaailman kannalta, joten palautetaan se sieltä jollain keinolla.

3. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    sitä spysbottia ei vaan enää oo mulla.. poistin sen sillon kun se tuntu turhalta ohjelmalta ja olin hankkinu noita muita monta. EI mua sais päästää tietokoneiden lähelle kun sekotan kaiken.. Onks tota nyt mahdollista mitenkään saada takasin. Lisää/poista sovellus kohdassa sen muistaakseni poistin sillon.

Tuolla kansiossa missä se oli, on kyllä vielä joitakin pikakuvakkeita ja asennuskuvake. uudelleen asennus ei vaan taida auttaa enää?

4. -kemisti-

-kemisti- Active member

Trophy Points:
    96
    BackWeb Liten palautus: Avaa spybot -> varmuuskopiot -> merkkaa backweb lite -> palauta valitut kohteet

Ja sitten niin, että jatkossa se ohitetaan:

Tila -> Edistynyt tila.
    Asetukset -> ohitettavat kohteet. etsi Backweb lite ja laita sen eteen rasti.

5. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    Se siis onnistuu vielä jos vaan haen ton spybotin uudestaan?

6. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Justiinsa kokeilin, ja pitäis onnistua näin. Eli asennat sen spybotin uudestaan, ja se kertoo, että kansio on jo olemassa, asennat samaan kansioon silti. Itselläni ei ainakaan nuo varmuuskopiot olleet kadonneet uninstalloinnin yhteydessä.

7. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos paljon teille. Palautus taisi onnistua.. ainakin varmuuskopiot oli vielä tallessa.

Sellasta vielä kysyisin tulevaisuutta ajatellen että miten voin välttyä noilta viruksilta jatkossa. Kun toi edellinen tuli ilman imurointia tms, miten osaan varoa seuraavalla kerralla surffaillessa tollasia sivuja joista virukset tulee mitään kyselemättä eli f-securekaan ei ehdi varottaa?

Nää oli mun ensimmäiset virukset sitten palomuurin hankinnan jälkeen, ihan uusi juttu siis tällänen tartuntatapa

8. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Kannattaa siirtyä jonkin muun selaimen, kuin Explorerin käyttöön.

Mozilla FireFox on hyvä, ja sitä itsekin käytän. Lisäksi esimerkiksi Opera on kuulemma myös hyvä. Makuasioitahan nämä ovat mistä kukakin pitää. SpyWareBlaster kannattaa asentaa koneelle, ja päivittää se säännöllisesti. Mitään muuta sille ei sitten tarvitse tehdäkään. Nyt kun sinulla nuo tarvittavat ohjelmat on, niin Ewidolla kannattaa skannailla melkeinpä viikottain, ja eScanilla vaikkapa kerran kuussa F-Securen lisäksi.

Siinäpä ne tärkeimmät melkein on. Tottakai kannattaa yrittää välttää epämääräisiä sivustoja, ja muutenkin pitää järki kädessä surffaillessa.
    Windowsin automaattisia päivityksiä ei myöskään kannata väheksyä.

SpywareBlaster > http://www.snapfiles.com/php/download.php?id=105693

Mozilla FireFox > http://www.mozilla.com/products/download.html?product=firefox-1.5&os=win〈=fi

EDIT: Olepa hyvä =)

Last edited: Jan 14, 2006
  9. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    Hyvä tietää, mulla tais olla vaan todella huono tuuri saada sama virus peräkkäisinä päivinä. Kun mozilla firefox on käytössä, senkin päivitin eilen heti ensimmäisen viruksen tultua ettei siinä syytä. Windowsin päivityksetkin teen heti kun toi ilmottaa jotain olevan saatavilla.. no tällästä tää on. Vaikka kuinka varovainen olisi niin se ei riitä kun sattuu väärään paikkaan väärään aikaan :)

Hain äsken ton spywaren, se teki jotain luetteloita mozillan ja explorerin kohdalle, cookies ja activex näyttäs olevan tyyppinä kaikilla. Mun siis ei tarvi noillekaan mitään tehdä, poistaako toi automaattisesti kaiken ylimääräsen jos vaan ton päivittämisen teen välillä?

10. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Se ei poista mitään. Se estää niitä kokonaan tulemasta =) Eli parempi vain.

11. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    Tää kysymys ei ehkä kuulu tälle alueelle mutta aattelin laittaa tähän samaan kun ongelma taitaa liittyä tohon mun virusten poisto projektiin.

Oon ilmeisesti tietämättäni poistanu jotain ylimäärästä sillon kun viruksia poistin, koska koneen mitkään äänet ei ole sen jälkeen toimineet normaalisti ja winamp antaa error ilmotuksen:

Bad direct sound driver. Please install proper drivers or seleckt another device in configuration. error code 88780078

Osaisikohan joku neuvoa missä vika ja voiko sille jotain tehdä?

12. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
  13. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    mikä kohta tuolla pitäs valita että saan ne äänikortin tiedot?

14. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Sound Card Information......

15. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    En löytäny tollasta enkä mitään muutakaan mun englannilla (=huonolla) ääneen viittaavaa. Mulla saattaa olla sellanen intekroitu äänikortti jos se vaikuttaa asiaan?

16. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Käynnistä > asetukset > ohjauspaneeli > järjestelmä > laitteisto > laitehallinta. Onko tuolla keltaisia huutomerkkejä missään? Katso etenkin ääni video ja peliohjaimet kohta.

17. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on englannin kielinen xp.. en tainnut löytää oikeaa paikkaa, huutomerkkejä ei kuitenkaan näkynyt jos oikeaan paikkaan löysin.

18. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Laitapa tuonne ajuri/softa ongelmat puolelle kyssäri, kun nuo sen alan "expertit" harvoin tänne eksyy. Itse en osaa sinua nyt kyllä auttaa tuossa ongelmassa.

19. muusu

muusu Member

Trophy Points:
    11
    Ok, kiitos kuitenkin hyvästä yrityksestä :)

20. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Eipä mitään =) Enemmänkin olisin auttanut, jos vain olisin osannut.

Share This Page