1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Virustorjunta/palomuuri ohjelmat turhia?

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by TazaR, May 7, 2006.

1. -kemisti-

-kemisti- Active member

Trophy Points:
    96
    Last edited: May 8, 2006
  2. TazaR

TazaR Member

Trophy Points:
    11
    Kävin lukemassa molemmat ja popcapin juttuhan nyt on selvä mutta miniclipin tapauksessa lienee kyseessä ns. false positive. Tämähän tekee juuri sen mitä sen pitäisikin tehä, eli lataa .exe tiedoston miniclipistä ja sitten suorittaa sen exen, että peliä voi pelata. Toki tätä voi käyttää myös vahingoitus mielessä, mutta tässä tapauksessa tuskin siitä on kyse

3. -kemisti-

-kemisti- Active member

Trophy Points:
    96
    Voi olla, mutta myös SpySweeper esim. väittää sitä örkiksi.

4. hebe72

hebe72 Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen seurannut tätä viestiketjua kyllä mielenkiinnolla...jos tuo todella pitää paikkaansa niin SILTI kylläpä on TazaRilla puhdas kone ilman torjuntaohjelmia.Tässä tulee mieleen sekin mitä useasti olen ajatellut eli se,kuinka ENITEN aina vaikuttaa omat toimet netissä surffatessa.Kun pysyttelee hämärimmiltä sivuilta poissa ihan maalaisjärjellä käyttäytyen+ei klikkaile ok:ta aina kun sitä jollain sivulla kysellään niin jo näillä perusjutuilla kone pysyy suht puhtaana.

Olen aina ihmetellyt kuinka porukalla on kone täynnä örkkejä kun itselläni niitä ei löydy koskaan(käytän F-Securea,aiemmin AntiViriä).

5. DimaWee

DimaWee Regular member

Trophy Points:
    26
    TazaR voisitko olla epäilijälle mieliks ja kertoo et minkä merkkinen/mallinen adsl modeemi sulla sattuu olemaan?

6. NoSkillZ

NoSkillZ Regular member

Trophy Points:
    26
    Minulla oli aiemmin Hpna liittymä mikä on natin takana mikä toimii todella hyvänä palomuurina. Omana esimerkkinä minun kakkoskone oli ilman päivityksiä ja virustorjuntaa lähes vuoden eikä ollut ongelmia, mutta kun otin adsl liittymän niin samana päivänä se kone oli aivan juntturissa ja oli pakko asentaa uusiksi.

7. TazaR

TazaR Member

Trophy Points:
    11
    Adsl boxi on Telewellin TW-EA200. Tämä on siis ollu käytössä noin vuoden. Ennen sitä oli aivan perus sisäinen kortti, jonka merkkia/mallia en nyt satu muistamaan

8. venalaine

venalaine Regular member

Trophy Points:
    28
    @TaZar

Ymmärtääkseni tossa sun boksissasi kyllä on palomuuri, joten et nyt kuitenkaan ihan ilman suojaa ole.

9. iivari69

iivari69 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei ole tuossa TW-EA200:ssa palomuuria.
    Ellei ole joku uudempi versio tai jtn...
    Muttei vanhemmissa ainakaan. :)

10. pclekuri

pclekuri Regular member

Trophy Points:
    26
    Mä en kyllä usko tohon vaikka näin ton login.. ei oo mahollista mitenkään..

11. Iisalmi

Iisalmi Regular member

Trophy Points:
    26
    Tota olen osittain samaa mieltä kuin TazaR:

Eukon porukoiden kone jossa ei ollut virustorjuntaa eikä palomuuria about 4:n vuoteen (käytössä IE), kun asentelin siihen sitten ohjelmia niin ajattelin samalla tarkistaa kuinka helvetisti siinä on örkkejä.. No Ajoin Norttonilla(Internet Security 2005) ja Ad-awaren uusimmilla päivityksillä läpi ja täytyy sanoa että katsoin vain suu auki lopputulosta: Ei löytänyt mitään epäilyttävää!!

Itse en kyllä pistäisi konetta sekunttiksikaan verkkoon ilman kunnollista palomuuria saati sitten että pahemmin tekisin koneella mitään myöskään ilman kunnollista virustorjuntaa..

Mutta kenties se mitä klikkaa ja missä klikkaa vaikuttaa aikalailla tohon asiaan?

EDIT: kauheesti kirjotus häröjä..

12. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Ei ole minunkaan koneessa juuri koskaan ollut palomuuria.
    Ja ilman ongelmia olen selvinnyt. Tunnen tälläkin hetkellä usean henkilön joilla sama tilanne, ilman ongelmia.
    Virustutka mulla on kuitenkin aina ollut.

13. .W.

.W. Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei ole mahdollista noi mitenkään. Yksikään windows kone joka oli verkossa ilman palomuuri/nat suojaa sasser epidemian aikana ei olis kestäny saastumatta. Microsoftilta eikä yhdeltäkään antivirusohjelmien valmistajalta ollu mitään suojaa sillon siihen.

(ne ketkä ei muista, sasserhan tarttui koneeseen, jos kone vain oli verkossa ja käynnissä, käytettiin sitä tai ei, muutamassa sekunnissa)

14. jule100

jule100 Guest

15. .W.

.W. Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä Petteri Järvinen tietää paremmin, noita ei tarvita. :p

16. Peppi_

Peppi_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Silläkin on aika iso vaikutus, onko kone päällä vain sen pari tuntia sillointällöin, kun sitä käyttää vai kiinni verkossa 24/7 aina ja ikuisesti. Ja sillä, että käykö sillä selaimella pelkästään pankin sivulla vai missä sattuu muuallakin.

17. hebe72

hebe72 Regular member

Trophy Points:
    26
    Niinhän minä sanoin jo aikaisemmin tässä ketjussa,eli ensimmäinen ja tärkein viruksentorjuntaohjelma istuu siinä koneen ääressä.Eli välttämällä outoja/epäilyttäviä sivuja eikä klikkaile kaikkia mahdollisia OK ikkunoita eikä linkkejä,ollaan jo virustentorjunnassa hyvällä pohjalla.

18. pclekuri

pclekuri Regular member

Trophy Points:
    26
    Taitaa tazar ollut formatoinu ennen hjt login näyttöä:D selityksen makua.. ei vakuuta!

19. TazaR

TazaR Member

Trophy Points:
    11
    En oo kyllä formatoinnut konetta kertaankaan siitä lähtien kun se ensimmäisen kerran otettiin käyttöön eli jossain vuonna 2001 näyttäisi olevan winukan tiedostot olevan tulleet. Tuokin tietenkin pitää paikkansa että en ole koskaan klikkailu sokeasti OK nappia tai edes avannut sähköpostiini tulevia "wanna see me naked" posteja.

Tuosta sitten en tiedä miten oikein vältyin sasserilta, yksi vaihtoehto voisi olla se että tuolloin ei minulla tainut olla asennettuna edes SP1:stä, mutta kaverini joilla se oli asennettuna saivat sasserin vieraakseen

20. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Natillinen adsl-motukka antaa perussuojan matoja, mm. sasseria vastaan, mutta auttaa tasan niin pitkälle kun virus pesiytyy koneelle jotain muuta kautta, explorer etc. NAT + varovainen netinkäyttö + uusimmat tietoturvapäivitykset <=> pieni perusturva. Ainut järkevä syy palomuurittomuuteen ja virusturvan poisjättämiseen on heikko pc ja vähän muistia.

Share This Page