1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Vistan hidas käynnistys + haittaohjelmien tarkistus

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by setuulikk, Jun 12, 2010.

1. setuulikk

setuulikk Regular member

Trophy Points:
    26
    No kyllä se koneeni nyt käynnistyy alle kymmenessä minsassa, kun ennen toimenpiteitä kuulemma kesti tunnin ennen kuin pääsi nettiin tässä viikonloppuna.
    Kovalevytilaa C:llä on kuitenkin pikkasen yli 30 Gt joten ei se nyt loppu ole se tila.
    Toistaiseksi lienen siis tyytyväinen tähän, mutta taidan silti kokeilla tota aussi-eheytysohjelmaa, eihän se haittaakaan tee.
    Lisäksi meinasin suorittaa chkdsk:n josko se jotain vielä auttais.
    Levyjen kokoakin saatan harkita muuttaa jos nämä muut toimenpiteet ei auta.
    Kiitos kaikille auttaneille:)

2. derkation

derkation Regular member

Trophy Points:
    26
    Heheh, Joops.

Mulla koneen käynnistys kesti 15min --> F secure pois ja avast tilalle ja mennään alle minuuttiin :)

3. setuulikk

setuulikk Regular member

Trophy Points:
    26
    No onhan se F-secure hidas mut kun sain sen työpaikan kautta käyttööni ilmaiseksi.
    Meidän it-kaveri sano että voin ottaa pois sen reaaliaikaisen skannauksen, mutta sitten tietoturva heikkenee vähän.
    Jos se hitaus alkaa käydä hermoon niin sitten kyllä vaihdan sen johonkin Avastiin vaikka. Katsotaan nyt...:)

4. derkation

derkation Regular member

Trophy Points:
    26
    Mun mielestä avast on parempi kun F-secure, mutta se on mun mielipide.

5. setuulikk

setuulikk Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin olen kuullut että moni ilmaisohjelma on parempi maksullisia. Vaan kun kirjaudun joskus etänä firman verkkoon niin pelkäävät että henkilökunta tuo sinne pöpöjä kun ei tiedä mitä virus- ja haittatorjujia kotikäyttäjillä on. Mutta en nyt niin usein tee kotikoneella töitä että sen takia kärvistelisin sen nopeuden kanssa.

6. F16_Eagle

F16_Eagle Guest

C:llä on yli 30 gigaa??? Et todellakaan tarvitse lisätilaa C:lle!!! Jos olis vapaana 3 gigaa niin ehkä sitten. Koneellasi kestää n.10 min ennen kuin pääsee nettiin? Mulla menee alle 5min reippaasti! Sun koneessa on jotain tosi pahasti pielessä!!! Suosittelen lämpimästi HJT-login lähettämistä fixaajille!!!

Ja kuulemma kesti??? Etkö itse käytä konetta ollenkaan??? Kenen kone on oikein kysymyksessä??? Viesteistä päätellen kone on sinun, muttet käytä sitä itse??? :D

7. derkation

derkation Regular member

Trophy Points:
    26
    Eagle sekos :D

JOo 30 gigaa riittää mainiosti C:eelle. Ja se 10 min ei edes ole ihmeelline aika. Mullakin kesti 15 min vielä kun koneessa oli F-Secure ja kun poistin sen ja laitoin tilalle avastin pääsee alle minuuttiin, niinkun sanoin.

8. F16_Eagle

F16_Eagle Guest

Jeps, niin sekosin! :D Ja ihan rehellisesti täytyy sanoa, että tän foorumin keskusteluja seuraamalla saa "halvat" huvit! :) Jatkakaa samaan malliin. Pliis!!! ;) Tosin ensi viikon keskiviikosta reilu kuukausi eteenpäin en ehdi lukemaan viestejä täällä, ku meikäläinen on lomalla. Kaukana koneista + niitä käyttävistä "hihhuleista"! :D Hehheh

9. setuulikk

setuulikk Regular member

Trophy Points:
    26
    No kone on puoliks mun mutta minä teen yleensä niin että käynnistän koneen ja sitten menen tekemään jotain muuta välissä joten en seuraa kuinka kauan käynnistyminen kestää.
    Eikä se ole kestänyt kuitenkaan yli viittä minsaa silloin aiemminkaan.
    Sen jälkeen kun kovalevytila täyttyi niin että oli enää 120Mt tilaa, tehtiin siivoilemista ja tyhjennettiin sieltä tiedostoja, mutta sen jälkeen kone ei ole enää ollut entisellään ja on hidastellut.
    Nyt kuitenkin olen tehnyt jo ennen neuvojanne tuon Nekon ohjeistuksen mukaiset asiat ja
    tänään vielä päivitin Javan ja CCleaneria käytin+kohta laitan htj-logia vielä tuonne osoitteeseen minne oli linkki. Tuskin sieltä mitään löytyy, mutta tuleepahan sekin tehtyä. Tänään meni neljä minsaa, ihan hyvä se musta jo on, mutta jos ei isäntä tykkää, niin otetaan F-secure vex ja Avast tilalle.
    Tää putsaus vaan aina lankee mulle kun oon jonkunnäkönen alkeismikrotukihenkilö meillä kotona, en suinkaan mikään mestarikäyttäjä.

10. derkation

derkation Regular member

Trophy Points:
    26
    Laita sitten HJT ketjun linkki tänne

Last edited: Jun 16, 2010
  11. setuulikk

setuulikk Regular member

Trophy Points:
    26
  12. derkation

derkation Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä, aivan oikein laitoit.

13. derkation

derkation Regular member

Trophy Points:
    26
    Etkö poistanukkaan spybottia? Täällä näkyy edelleen teatimer..

Lokin katsoin nopeasti läpi ja haittaohjelmia en kyllä nähny.

Tuon voi ainakin fixata HJT:llä:
    Jätän loput suosiolla ammattilaisille.

Last edited: Jun 16, 2010
  14. setuulikk

setuulikk Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä mä Spybotin poistin, paitsi resurssienhallintaan tais jäädä se kansio.
    Sen taisin poistaa vasta login lähettämisen jälkeen.

Last edited: Jun 17, 2010

Share This Page