1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Windows 10 - Keskustelu

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by *Trinity*, Jul 29, 2015.

  1. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,569
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Kyllä vaan oletuksena pakolla asentaa ajurit, jos ei niitä itse ole estänyt.
    Just eilen tai toissapäivänä systeri kysyi, että onko laskut maksettu, kun ei päässyt nettiin Soneran 4g:llä, kun kymppi oli päivittänyt langattoman verkon ajurit ja hukannut kaiken langattoman verkon.
    Onneksi oli vanha Huihai e169 Lissun liittymällä varalla, jolla pääsi nettiin.
    Vähintään ajurien automaattinen asennus pitää torpata.

    T: Vesku
     
  2. wwallu

    wwallu Senior member

    Joined:
    Aug 6, 2014
    Messages:
    16,446
    Likes Received:
    3,873
    Trophy Points:
    243
    Eipä noista ole koskaan mitään haittaa ollut. Jos sitten asentelisi 70 epämääräistä kräkkitiedostoa niin ihan varmasti tulisi ongelmia.

    Kympin yhteensopivuudella ei kuitenkaan kannattaisi hehkuttaa.
     
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Joined:
    Dec 15, 2014
    Messages:
    6,869
    Likes Received:
    1,250
    Trophy Points:
    223
    wwallu Sitä samaa aina kympistä tykkäämättömät toistaa että niitä ongelmia on enemmän.
    Kukan ei kuitenkaan missään ikinä pysty antaman mitään pätevää tilastoa sille että niiä kympissä olisi merkittävästi enemmän kuin seiskassa.

    Ja edelleen miten kahden eri käyttöjärjestelmän ongelmat eroaa niin että toisessa ne on vaaan "normaaleja" ongelmia mutta toisessa ne johtuu siitä että käyttöjärjestelmä on paska.

    Kaikkia näitä ongelmaketjuja niin täällä kuin muillakin foorumeilla lukeneena voi sanoa että niin seiskalla kuin kympillä ongelmat on pääsääntöisesti käyttäjästä johtuvia.

    Pakkopäivitykset ongelma?
    No asia vain on niin että suurinta osaa asia ei ole aikaisemmin kiinostanut. Microsoft kuitenkin haluaa varmistaa että koneet pysyisi ajantasalla kaikilla, joka vähentää ongelmia.
    Täsä puolen vuoden aikana ei ole sen suhteen ollut niin isoja ongelmia että Microsoft olisi linjaansa pahemmin muuttamassa.

    Toki haluaisin itsekin että päivituksiin saisi enemmän vaikutaa vaikka ne seiskassakin automaattisesti asensin.

    Niin kun Microsoft erikseen kertoo ettei tue noita niin se on paha paha asia.

    Kuitenkin kaikkien aikaisempien Windows versioiden kohdalla on sama asia, jotkut vanhemmat pelit ei toiminut tai oli hankala saada toimimaan.
    Ja tuossa linkkaamassasi jutussa on sentään kyse tietoturvasta, asia josta siitäkin Windowseja on aina tykätty lytätä.

    Sekin on kumma asia että nimenomaan Windowsin kohdalla se on aina Microsoftin vika jos jossain on vikaa ei ikinä esim. ajurivalmistajassa jotka on tykännyt piiloutua Microsftin perseen taakse.
    Nykyään se ei onneksi toimi niin hyvin kun ajurit oletuksena tulee automattisesti niin valmistajien täytyy edes vähän yrittää niiden valmistuksessa.
     
  4. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Joined:
    Dec 15, 2014
    Messages:
    6,869
    Likes Received:
    1,250
    Trophy Points:
    223
    Sama ohje lötyy myös. #215
    Linkki tuohon on myös tämän ketjun ensimmäisessä viestissä.

    Ihan mielenkiinnosta minkä valmistajan ajurit oli päivittynyt?
     
    Last edited: Jan 31, 2016
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Joined:
    Dec 15, 2014
    Messages:
    6,869
    Likes Received:
    1,250
    Trophy Points:
    223
    Oon tällä foorumilla muutamaan kertaan "mainostanut" kuinka mulla Acerin kannettava vuodelta 2008 jonka uusimmat ajurit valmsitajalta on vistalle tomii kympin kanssa loistavasti. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia eikä ajureita ole tarvinnut ladata erikseen.
    No toi on tietysi vain yksi esimerkki, mutta se on kuitenkin jotain muuta kuin mutua.
     
  6. tarantella

    tarantella Senior member

    Joined:
    Oct 20, 2012
    Messages:
    6,221
    Likes Received:
    1,213
    Trophy Points:
    243
    Ne kenen mielestä Windows on paska. Lopettakaan ihmeessä tuollaisen paskan käyttö ja siirtykää käyttämään käyttöjärjestelmää, johon olette tyytyväinen.

    Kuten jo kirjoitettiin, että monet ongelmat ovat (tumpelo) käyttäjien itsensä aiheuttamia omalla osaamattomuudellaan. Omaa osaamattomuutta itketään täällä ja siirretään käyttöjärjestelmän syyksi.

    Itselläni seiska ja kymppi toimivat moitteetta, ilman ongelmia, siis ilman ongelmia.
     
  7. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,569
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Joku HP:n kannettava ja ehkä Intelin ajureita oli kuulemma päivitellyt, en tiedä systerin nykykoneesta...
    Sinänsä tuo Kymppi pelaa ihan OK, mutta tämmöinen vanha pieru kuin minä esimerkiksi haluaa hallita konettaan, siksi mulla ei mikään ole automaatilla, ei päivitysten tarkastus, ei niiden lataus ja ei varsinkaan niiden asennus.
    Tuosta, rullaa alaspäin
    Use Group Policy to Disable Automatic Updates -asti.
    ei homeisille, vaaditaan vähintään poroversio.

    Ikänä en ole Mä$ään luottanut niin paljon, että olisin antanut sen automaattisesti asennella mitään ja koskaan ei ole ollut örkkejä tms. millään windowsin versiolla alkaen 3.0, tosin surffatessakin pidetään järki päässä...

    T: Vesku
     
  8. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Joined:
    Sep 22, 2011
    Messages:
    2,669
    Likes Received:
    402
    Trophy Points:
    113
    Tuossa alla on mun päivitykset (Win 8: n esiversioista lähtien on asetukset hiottu kuntoon) Win 10 pro 64bit.:
    [​IMG]
    Ja esim. verkkokortin ja näyttiksen ajurit olen itse päivittänyt elokuussa.
     
  9. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Joined:
    Dec 15, 2014
    Messages:
    6,869
    Likes Received:
    1,250
    Trophy Points:
    223
    Noniin huomaatahan heti että tässä tulee epävarmustekijöitä aika paljon sen suhteen että onko se mistä johtunut.
    En siis väitä etteikö ole voinut johtua ajuripäivityksestä mutta kun se tieto ei ollutkaan varmaa vaikka alussa annoit niin ymmärtää.

    Olen itse sitä mieltä että päivitysasetuksia pitäisi saada muuttaa nin kuin aikaisemmin seiskassa, mutta eipä ole tulut vielä
    lä ongelmia vastaan tälläkään käytännöllä.

    Tosiaan Home versiossa ei pysty ottamaan ryhmäkäytännön kautta automaattisia päivityksiä pois päältä.
    Defenderin pois päältä ottamisessahan on sama ei onnistu Homessa ryhmäkäytännön kautta mutta reksiterin kautta siitä huolimatta . #318
    En sitten tiedä onnistuisiko samoin päivitysten kohdalla rekisterin kautta.

    Mutta pakko kysyä että mihin kokemuksiin perustuu se että et luota Microsoftiin?
    En muista koko sinä aikana kun olen Windowseja käyttänyt että jotain kummempia ongelmia olisi päivitysten kanssa ollut.

    Ja ymmärtänet varmaan että massojen kohdalla ei mitenkään voi toimia tilanne jossa automaattiset päivitykset olisi pois päältä. joka merkitsee pitkälle sitä etttä niiden päivitysten on suurimmaksi osaksi pakko toimia.
     
    Last edited: Jan 31, 2016
  10. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,569
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    En vain luota riittävästi oikein kenenkään toimijan antaa asentaa mitään automaattisesti virustorjuntaa ehkä lukuunottamatta, tosin aamulla useimmiten ehtii painaa sitä päivitä-nappia kauan ennenkuin itse ohjelma herää riittävästi automaattiseen päivitykseen...

    Ja kyllä niitä automaatin aiheuttamia jumeja on saanut lukea ihan riittävästi vuosien aikana...

    Kun on aikaa ja kykyä huolehtia itse asioistaan....

    T: Vesku
     
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Joined:
    Dec 15, 2014
    Messages:
    6,869
    Likes Received:
    1,250
    Trophy Points:
    223
    Kukin tyylillään.
     
  12. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,569
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Ja tarkoitus oli mulla vain antaa esimerkki, kun sitä pyydettiin, toki niiitä on varmasti tumpelompiakin käyttäjiä, joille se automaatti on tehty, mutta sitten pitäisi olla vaihtoehto vähemmän tumpelolle hoitaa asia tarvittaessa ja haluttaessa itse. Lähinnä kyrsii se ajatus, että kaikki ovat nyt sitten kumman tumpeloita, etteivät itse osaa asioistansa huolehtia...

    T: Vesku
     
  13. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Joined:
    Dec 15, 2014
    Messages:
    6,869
    Likes Received:
    1,250
    Trophy Points:
    223
    Näinhän se valitettavan usein tietotekniikassa on, asiat täytyy tehdä massojen mukaan että ne masat voi niitä laitteita käyttää helposti.
    Enemmän osaavat siitä vähän kärsii, eipä sille oikein voi mitään.
     
  14. power_age

    power_age Active member

    Joined:
    May 6, 2009
    Messages:
    1,763
    Likes Received:
    154
    Trophy Points:
    93
    Kyllähän tuo W10 näyttää toimivan ainakin tuossa z77 emollisessa ihan hyvin johon löytyy tuetut ajurit valmistajalta kaikki päivitykset olen antanut ottaa, paitsi kerran tuli joku päivitys oliko se sen uuden mikä koontiversion päivityksen jälkeinen päivitys rypäs, kun heitti naama väärinpäin bluescreenin tauluun, sammutin koneen virtanapista, käynnistin uudestaan odotin että nyt se sitten alkaa ne ongelmat.

    Katos windows korjasi itsensä ilman mitään muuta kun että käynnistys kesti normaalia pidempään mutta aukesi ihan normaalisti je kertoi että päivitykset ovat onnistuneet ilm. poisti jonkun epäsoveliaan päivityksen, joka ei ollut tarkoitettu 64 pro.lle tms. näitähän on W7.ssakin tapahtunut 7.ka vain ilmoittaa että oli epäsopiva päivitys versioon.

    Mutta tälle asuksen z68 lankulle en oo uskaltanut tuota W10 edes kokeilla päivittä asuksen sivuilla kun ei ole ilmoitettu että heillä olisi ajureita z68 alustoille https://www.asus.com/fi/Motherboards/P8Z68_DELUXEGEN3/HelpDesk_Download/
    vaikka taas jossakin ms.n sivustoilla jotkut väittää että lähes moitteetta toimii http://answers.microsoft.com/en-us/...3/c0404e06-2af8-4550-8129-402a3dbbc934?auth=1

    Jos näin on itseltä sattuu löytymään noita http://muropaketti.com/windows-10-poisti-tuen-vanhoilta-safedisc-ja-securom-drm-suojauksilta jonkun verran, ne pitäisi nyt ostaa uudestaan steamista kiitos ei, sekä että steamiin on tullut alessa joskus ostettu vielä pelaamattomia joita W10 ei onnistu pelaamaan, sitten kun joskus tekee mieli lätkiä niitä pelejä.
     
  15. wwallu

    wwallu Senior member

    Joined:
    Aug 6, 2014
    Messages:
    16,446
    Likes Received:
    3,873
    Trophy Points:
    243
    Johtuu varmaan siitä että mitään tilastoja ei ole olemassa. Miten ihmeessä tuollaista asiaa edes voisi tilastoida? Harrastajat korjaavat itse ongelmat (tarkoittaa monessa tapauksessa paluuta seiskaan) ja massat kärsivät hiljaa nahoissansa. Kuten niin monissa muissakin asioissa.

    Eri käyttöjärjestelmien ongelmat eivät eroa toisistaan millään lailla, enkä minä ainakaan ole koskaan sellaista väittänytkään. Seiskaa vain on vuosien varrella ehditty sen verran viilailla että toimii nykyisin ihan hyvin. Vaikka en kyllä seiskaakaan erityisemmin ylistä - xp sp3 on parempi. Ja paras Microsoftin käyttöjärjestelmä onkin sitten dos 5.1.

    Kun pelikoneessa ei pelit toimi niin se on paha paha, tosi paa-ha asia.

    Ihan totta että kaikki uudet windowsit ovat heikentäneet yhteensopivuutta. Jollakin lailla sen ymmärtää jos rapatessa välillä vähän roiskuu, mutta kympin kohdalla tuo on tehty tarkoituksella. Eli täysin anteeksiantamaton teko. Tietoturvaan noiden suojausten poistamisella on hyvin marginaalinen vaikutus. Sillä saralla olisi oikeitakin ongelmia olemassa, mutta kun niille ei osata tai haluta tehdä mitään niin piti sitten tuollaista alkaa nyhrätä käyttäjien kiusaksi. Saapahan ainakin mainoksissa kehua entistä turvallisemmaksi.

    Vikaa on monesti myöskin ajureissa, totta. Mutta lopputulos on sama kuitenkin - ylimääräisiltä ongelmilta välttyy kun jättää kympin asentamatta.

    Käytän kyllä Yosemiteä (kannattaa kokeilla, saattaa mikkisoftan viritykset häpeäpaaluun), mutta ei valitettavasti oikein löydy pelejä. Ei maha mittää.

    Asiat voisi tehdä niin kuin ne on tähänkin asti tehty - automaattiset päivitykset oletuksena käytössä, ja osaavat voivat vääntää sen pois päältä. En ihan heti keksi mitään syytä miksei muka onnistuisi kympissäkin.
     
  16. 1kelo

    1kelo Newbie

    Joined:
    Feb 1, 2016
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Minulla 10 avaa uuden ikkunan työpöydälle alimmaiseksi. Miten tästä pääsisin eroon?
     
  17. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Joined:
    Dec 15, 2014
    Messages:
    6,869
    Likes Received:
    1,250
    Trophy Points:
    223
    Niin no jos ajatus siitä että kymppi on surkea perustii siihen että siinä on ongelmia niin pakkohan sitä jollain muulla pitää pystyä perustelemaan kuin mutulla. Se että foorumeilla ihmiset kertoo ongelmista ei tarkoita että jokin olisi surkea.

    Viitaten edelliseen, miten se kymppi ei toimi hyvin?
    Kun edelleen kummallakin käyttöjärjesetelmänllä on samoja vikoja, ja väitän että ajureiden pakkopäivityksistä huolmatta ihmisillä ei olle merkittävästi enempää ongelmia. Taitaa jopa olla niin että kympissä ajureiden kanssa on vähemmän ongelmia kuin seiskalla.
    Tämä tiietysti on oma päätelmäni siihen mitä foorumeita lukemalla olen nähnyt ja toisaalta miten omat komeukseni ajureiden kanssa kympissä ova menneet.

    Näin puolen vuoden markkinoilla olon jälkeen jos pitäisi asentaa Windows 10 tai seiska puhtaaasti niin kyllä kympin asennus on helpompi, nopeampi ja on vähemmän säätämistä ajureeiden kaanssa.

    Totta se on aina huono asia jos vanhemmat asiat ei toimi uusimmissa käyttöjärjestelmissä.
    Securom pelithän ei toimi missään Windowsisa normaalisti Vistasta lähtien.

    Mutta tässä on taas se että miksi juuri ongelma on Microsoftin minkä takia näiden pelien valmistajilta ei tule verkosta ladattaavaa versioita tai päivitystä joka mahdollistaisi pelien toimisen?
    Sille että SafeDisc- ja SecuROM-DRM suojauksen tuet poistettiin ihan oikeasti perustuu tietoturvaan.
    Varsinkin kun Safedisc DRM valmistajakaan ei ollut tukenut suojausta enää vuosiin.
    http://www.howtogeek.com/230773/how...-securom-drm-on-windows-10-8.1-8-7-and-vista/

    Pohjimmiltaanhan kyse on siitä että se koodaaminen ei ole ilmaista ja tämmöset vanhentuneet suojaukset jotka on aiheuttanut ongelmia, lisäisi sitä entisestääm.

    Totta ei varmasti ole suuri merkitys. Mutta mietipä sitä valitusta kun ja jos näitä käytettäisiin hyväksi.
    Auta armias kuinka taas valitettaisiin kuinka näin voi Windowsissa käydä.

    Lisäksi näiden pelien valmistajat voisikin kaivaa käden pyllystä ja tehdä niistä toimivat ladattavat versiot tai päivityksen niille, se tietysti maksaa mutta sitähän ei lasketa Microsoftin kohdalla.

    Kerstoisitko vähän lisää kympin tietourvaongelmista.
    Kymppihän on turvllisempi käyttää kuin aikaisemmat Windowsit. (ja ei kiitos mitään että kun se microsoft vakoilee shaibaa)

    No mulla on ollut vähemmän ongelmia, asensin Windows uudestaan tossa jokupäivä sitten ihan puhtaasti uudelle SSD- levylle
    Ensimmäisen kerran kun pääsin työoöydälle asennuksen jälkeen kaikki toimi siis ihan kaikki, jopa verkko vaikka en ollut ajureita asentanut. Erikseen ei olisi tarvinnut asentaa mitään tosin asensin uusimman crimson version AMD:ltä. Vaikka näytonohjaimellekin oli tullut päivitysten mukana joku toiseksi uusin tai jotain.
    Helppoa ja vaivattomampaa kuin seiskan aikana.

    Onko pelien puute Applen vika vai pelivalmistajien?

    Niinhän ne voisi kyllähän höyrykoneellakin pääsee eteenpäin.

    Vaikka siis itsekin haluaisin että olisi vaihtoehtoja niin kuin seiskassa vaikka asensinkin kaiki pääsääntöisesti automaattisesti.
    Nin tässä on ihan selvästi kyse siitä että mennään massojn mukaan.
    Kun ylivoimaisesti suurinta osaa ei pätkääkään kiinnosta jonkun ajurin tai päivityksen lataus.
    Ja sen takia onkin helpompi koodta järjestelmän jossa ei ole vaihtoehtoja. Näin myös suurimmman osan käyttäjistä koneent pysyy ajantasalla.
    T'ähän on tuskin tulossa mitään muutosta ellei Microsoftille satu jotain oikeasti suurta mokaa pakolla tulleiden päivitysten johdosta.
     
    i9Extreme likes this.
  18. wwallu

    wwallu Senior member

    Joined:
    Aug 6, 2014
    Messages:
    16,446
    Likes Received:
    3,873
    Trophy Points:
    243
    On täysin järjenvastaista väittää että puoli vuotta sitten julkaistussa käyttöjärjestelmässä olisi vähemmän ongelmia kuin pian kymmenen vuotta paikkaillussa, mutta pysy lujana uskossasi. Minun on aivan mahdotonta asiaa todistaa. Jonkinlaisia tilastoja on vain Microsoftilla itsellään, ja hehän eivät asiasta paljoa porise.

    Miksi pelintekijöiden pitäisi tehdä kalliita päivityksiä täysin toimiviin peleihin pelkästään Microsoftin oikkujen vuoksi? Kaikkia valmistajia ei varmaankaan edes ole enää, joten päivitysten vaatiminen on pikkaisen kohtuutonta.

    Se että suojausta ei ole tuettu vuosiin eikä sitä ole silti käytetty hyökkäyksissä kertoo vain siitä että tukea ei tarvita. Voisitko laittaa jotain faktaa noiden aiheuttamista tietoturvaongelmista?

    Tuen poistamisella Microsoft ajaa porukan latailemaan epämääräisiä no-cd -kräkkejä joten ongelmia on taatusti luvassa. Jos tuo mukamas parantaa tietoturvaa niin voisivat saman tien suositella pelaamaan vain piraattipelejä.

    Suurin osa tietoturvaongelmista taitaa olla Adoben tekosia. Siihen ei paljon auta vaikka Microsoft kuinka kieltäisi ihmisiä pelaamasta.

    Enpä usko että Microsoft sen kummemmin vakoilee kuin ennenkään. Ja vaikka vakoilisikin niin eipähän paljoa purista. Muutenkin olen sillä kannalla että nettiä pitäisi valvoa jotenkin. Mikä tahansa saasta ei pitäisi olla verkossa sen sallitumpaa kuin oikeassakaan elämässä. Salatut verkot hornan tuuttiin ihan aluksi.

    Äkkiseltään ajateltuna voisi syyttää Applea - luovasti hinnoiteltu rauta on niin surkeaa ettei veny pasianssia kummempaan pelailuun vaikka tarjontaa olisikin. Mutta toisaalta taas Applen koneet olivat joskus ihan kilpailukykyisiä tehojenkin suhteen eikä pelejä saanut silloinkaan. Joten lopulta syntipukin viitta taitaa laskeutua kuluttajan harteille, mitäs ovat niin saitoja etteivät raski ostaa koneita siinä määrin että pelien tekeminen kannattaisi. Pelaavathan jotkut läppärilläkin.

    Kun ylivoimaisesti suurinta osaa käyttäjistä ei pätkääkään kiinnosta ajurin tai päivityksen lataus, ei heitä myöskään kiinnosta omin päin vääntää oletuksena tulevia automaattisia päivityksiä pois päältä. Ainoa syy pakkopäivityksiin on se että Microsoft haluaa itse päättää mitä koneisiin asennetaan. Sen verran pelaajavastaista porukkaa siellä että seuraavaksi varmaankin pistävät steamin estolistalle.
     
  19. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Joined:
    Dec 15, 2014
    Messages:
    6,869
    Likes Received:
    1,250
    Trophy Points:
    223
    Uskossa? Heh minähän tässä yritän edes jotenkin perustella väitteitäni.
    Uudessa todennäköisesti on enemmän ongelmia kuin enemmän markkinoilla olleessa totta, mutta nyt ei ole kyse siitä! Vaan siitä että onko se kymppi ihan paska, ei se ei ole. Uusi ei myöskään tarkoita että on oltava kaikki vanhat viat ja uusia päälle, jotain voidaan myös oppia menneestä. Ja missä mene raja sen suhteen että ongelmat on uutuudesta johtuvia ja milloin ne vaihtuu vain ongelmiksi?


    Sun mielestä on kohtuutonta vaatia että valmistajat takaisi että niiden tuotteet toimii, mutta sun mielestä ei ole kohtuutonta vaatia että Microsoft takaa että ne tuotteet toimii.

    Ongelmahan on osittain se että SecuRom käyttää niin korkeita oikeuksia koneella että jos sitä kautta pääsee koneeseen käsiksi se on huonompi homma.

    Alla ubisoftin käyttämästä DRM suojauksesta
    http://arstechnica.com/gaming/2012/07/ubisoft-drm-exploit-opens-pcs-to-security-risk/
    Tässä yleisesti. (myönnän en lukenut koko juttua kunhan silmäilin)
    http://www.copyright.gov/1201/2008/responses/glushko-samuelson-30.pdf
    Ja yleisesti vielä SecuRom ngelmista.
    https://fi.wikipedia.org/wiki/SecuROM#Tiedetyt_ongelmat
    https://en.wikipedia.org/wiki/SecuROM#Known_problems

    Ei se sinne Windowsiinkaan koodirivi synny ihan itsestään ja jos halutaan tehdä uutta joskus täytyy jotain vanhaa jättää pois.

    Viitaten edelliseen Mcrosoft ei voi yksin millään tukea kaikkea, se ei vain mene niin! Toki jos pistetään vaikka hintalapuksi tonni silloin voidaan jo vaatia vähän enemmän

    Ei Microsoft ketään kiellä pelaamasta, siitä vain pelaamaan, Microsoftin ei ole kutenkaan pakko tukea jotain tuotetta jota edes itse tuotteen valmistaja ei tue. Ja niistä väittämistäsi tietoturvaongelmista koskien Windows 10 haluaisin kuulla edelleen lisää, vai oliko se aikaisempi taas vain merkityksetön heitto?

    Ja niin ja sama ei tietysti missään nimessä ikinä koske Microsftia ja Windowsia ne vaan on kuraa aina ja ikuisesti.

    Microsoft haluaa että koneet pysyy ajantasalla mikä vähentää ongelmia.
    Vain aika näyttää tuleeko esim ajureiden automaatisesta päivityksestä isompia ongelmia jossain vaiheessa.

    Niin Microsoft on pelaajavastainen mutta Applen tapauksessa kyse on kuitenkin lopulta vain idiooteissa kulutajissa. Aivan loistavaa!
     
  20. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    AINA kun tulee uus win-versio niin tää sama valitushelvetti alkaa. Vista -> seiska -> kasi ja jopa 8.1 ja nyt on kympin vuoro.

    Ihmiset on idiootteja joten tuo päivityskäytäntö oli mikkisoftalta ihan pakkopäätös. Kuitenkin vain murto-osa jengistä osaa/haluaa osata säätää koneensa asetukset itse. Samoin pc-pelaajat on marginaaliryhmä windows-käyttäjistä joten turha siitäkään on ulista. Ms vois periaatteessa pudottaa pelituen täysin pois joten mitäs sitte? Toki menettäs muutama miljoonaa asiakasta mutta säästöt tulis siitä ettei tarviis koodata koko ajan ja jatkuvasti huomioida pelaajia päätöksissä.

    Sekin on muuten juuri niin että jos winukka ei kelpaa niin sitte applea tai linuxia alle. Kukaanhan ei pakota käyttämään ms:n softia. Pelatahan voi räksboxilla ja ps:kin..
     
    FiveBridges likes this.

Share This Page