Ihan tavallinen WD:n 2 teran tlc-levy. Oli ihan hyvässä tarjouksessa kun ostin, ja väittivät vielä että 2 kappaletta jäljellä. Mutta pikapuoliin tipahti sähköpostia jossa sanottiin että huppista, nää on mennynnä kaikki. Mutta pian tulee lisää. Kun ei niin hirveää kiirettä ollut niin jäin odottelemaan. Vaan jos ei ens viikolla tule niin pitää ostaa muualta.
ghacks.net uutisoi, että Windows 11 24H2 päivitys olisi tulossa jo ensi viikolla, 24. päivä yleiseen jakeluun. Aluksi niille jotka haluaa asentaa valinnaisena päivityksenä ja 8. elokuuta muille. Microsoft ei ole varsinaisesti asiaa vielä julkaissut, mutta se käy epäsuorasti ilmi uusien ominaisuuksien julkaisupäivästä. Lähde: Exclusive: Microsoft announces release date of the Windows 11 24H2 feature update: ghacks.net Huomiona niille joilla on todella vanhaan koneeseen asennettu Windows 11. Microsoftin tiukemmat rajoitukset tulee voimaan 24H2 version kohdalla. Kyseessä on todella vanhat suorittimet joissa ei ole SSE4.2 tukea. Koskee siis todella pientä määrää käyttäjiä. https://www.ghacks.net/2024/04/23/w...-if-the-pc-does-not-support-this-cpu-feature/
Tuo ylempi linkki ei jostain syystä aukea. Pitäisi ilmeisesti viedä tuonne: https://www.ghacks.net/2024/09/17/e...es-release-of-windows-11-24h2-feature-update/
No niinpäs vain ei toiminutkaan. Kiitos. Korjasin ja nyt pitäisi toimia. Tuli juuri asenneltua Windows uudestaan ja ainakaan tuo aikaisemmin mainitsemani keksitty sähköpostiosoite ei enää toimi. Eikä vaikuttanut toimivan toinenkaan jota kokeilin, tai sitten en yrittänyt tarpeeksi montaa kertaa. Seuraava tapa toimi kuitenkin edelleen. kun Microsoft pyytää kirjautumaan asennuksen aikana Microsoft-tilille. Painamalla shiftiä ja F10 näppäintä (Shift + F10) samaan aikaan, aukaisee komentokehotteen. Komentokehotteeseen kirjoitetaan seuraava komento. Code: OOBE\BYPASSNRO Jonka jälkeen painetaan enteriä. Kone käynnistyy automaattisesti uudelleen. Uudelleen käynnistymisen jälkeen kohdassa jossa Microsoft ilmoittaa kirjautumisesta, painetaan uudelleen Shift + F10 Kopioidaan komentokehotteeseen seuraava komento ja painetaan enteriä Code: ipconfig /release Tämän jälkeen asennusta voi jatkaa paikallisella tilillä. Osassa ohjeita noi komennot kehotetaan suorittamaan jo aikaisemmin, mutta itsellä toimi noin hyvin.
Ilmeisesti tuo ghacksnetin artikkeli ei pidä paikkaansa. Microsoft on tarkentanut blogikirjoitustaan jota ghacksnet oli jutun lähteenä käyttänyt. Ominaisuudet joista siinä puhtaan, tulevat normaalien päivitysten mukana. Pitänee jatkossa aina etsiä itse suoraan varsinainen lähde.
Mitäs tuo tarkoittaa, kun sanotaan, ettei valinnainen päivitys asennu automaattisesti? Eikös se riipu koneen omista päivitysasetuksista? Minulla on vielä käytössä Windows 10, josta seuraava kuva on, mutta eikös aivan sama valinta ole myös Windows 11:ssa? Jos se on päällä, niin valinnaiset "laatupäivitykset" ladataan ja asennetaan. Hanki Windows-päivitykset heti, kun ne ovat saatavilla laitteeseesi - Microsoft-tuki
Missä tuo varoitus on ollut? Olen kyllä asentanut tuon päivityksen 27.09.2024, eikä mitään havaintoa ongelmista. Ymmärrän kyllä, että joillekin noita ongelmia ilmenee. Tällä kertaa onni suosi minua, eikä aiheuttanut ongelmia.
Ei sen pitäisi kun on päivityksen esikatselu. Toisaalta, Microsoft on Microsoft ei siitä aina tiedä. Alla aiheesta lisää ja juttua korjaavista toimenpiteistä niille joilla se ongelmia on aiheuttanut. https://www.bleepingcomputer.com/ne...043145-reboot-loops-usb-and-bluetooth-issues/
@tarantella kuuluu siihen onnelliseen enemmistöön, jolle päivitys ei aiheuttanut ongelmia. Em. varoitus oli suomennettu tuolta: Windows 11 KB5043145 BSODs PCs, breaks mouse, keyboard, WSL 2, WiFi (windowslatest.com)
Mikä ihmeen kuoleman vihreä näyttö? Voisin kuuklettaa mutten viitsi. Paljonko muuten pitäisi varata aikaa windows 11 -päivitykseen? Mulla on netin nopeus aamuyöstä 150 ja iltapäivällä 50.
Sinulla on melko tehokas kone, niin korkeintaan puolesta tunnista tuntiin. Epäilen menevän jopa alle arvioimani, aamuyöllä tehtynä. Päivitysasennus saattaa olla hitaampi, eri asennusvaihtoehdoista, josta minulla ei ole kokemusta. Puhdas asennus menee reilusti alle puolen tunnin.
Ensin olin etuajassa ja nyt jälkijunassa, mutta jos haluaa päivitellä Windows 11:a versioon 24H2 saman tien, niin Microsoftilta voi ladata päivitysavustajan. Jos ei halua odottaa päivitystä Windows updaten kautta. https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows11
Tähän asti minulla on aina kaikki päivityksen mennet lävitse ilman ongelmia. 24H2 päivitys tuotti lopuksi sinisen ruudun, josta en päässyt pois kuin boottaamalla koneen. Nyt sitten odotetaan, kunnes tulee Updaten kautta päivettäväksi. joka toivottavasti menee loppuun asti lävitse.
Mulla meni suht nopeasti. 80% kohdalla asennus hidasteli jokusen minuutin, mutta sen jälkeen jatkui nopsaan. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen oli vielä yksi kumulatiivisen päivityksen esikatselu ladattavissa ja sekin asentui hyvin. Alla vielä tietoa päivityksen tuomista uusista ominaisuuksista jne. How to get new experiences for Windows 11 - Microsoft
Niille jotka haluaa päivittää ei tuettuun laitteeseen version 24H2. Rufus ei tällä hetkellä toimi, voi myös olla, että osa muista tavoista ei toimi. Kuten arvata saattaa, niin uusia kiertoteitä on jo olemassa ja ne on tulossa Rufuksen uusimpaan versioon tulevaisuudessa. https://github.com/pbatard/rufus/issues/2568#issuecomment-2387934171
Onkos täällä tullut kenelläkään vastaan seuraavaa ongelmaa Windowsin valokuvat sovelluksen kanssa. Valokuvat app ei muista minkä kokoisena kuvat on aikaisemmin aukaistu. Jos kuvan on aukaissut koko ikkunan kokoisena, niin se ei muista sitä hetken päästä. Yleensä jo ihan muutaman minuutin jälkeen kuvat aukeaa pienenä ja usein vielä täysin eri kohtaan näyttöä Valokuvat sovelluksen uudelleen asennus ei auta. Kyseessä on ilmeisesti ongelma itse kuvat sovelluksessa ja se vaivaa nimenomaan uudempaa kuvat sovellusta. Vanhempi versio muistaa kuvien koon ja sijainnin näytöllä. Alla esimerkki jossa kuvan olisi pitänyt aueta koko ikkunan kokoisena. Vanha valokuvat sovellus aukaisee niin kuin pitääkin.
Vanhoillisena olen käyttänyt Windows 7:sta peräisin olevaa "Windowsin valokuvien katselu" -sovellusta myös Win 10:ssä. Ei ole ollut tuollaisia ongelmia.
Joo irfanview on hyvä ohjelma, mutta perus katseluun haluan, että Windowsin oma toimii. Varsinaiseen kuvankäsittelyyn käytän sitten muita ohjelmia.