1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Windows 7 + xampp = ongelmia

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Hukkis, Mar 22, 2010.

1. Vuohi

Vuohi Regular member

Trophy Points:
    26
    Varmistan vielä, että onhan Xampp asennettuna muuhun kuin Program Files-kansioon? Tästä löytyy kyllä huomautus virallisilla sivuillakin, mutta varmuus kaikessa.

Sitten ehkäpä viimeinen oljenkorsi. Kopioi php.ini tiedosto kansiosta "/xampp/php/" kansioon "/xampp/apache/bin/".

Mikäli tuokaan ei tuota tulosta, kokeile vaikka Xampp Liteä. Tosin taitaa molemmissa versioissa olla samat peruspalikat...

2. Hukkis

Hukkis Member

Trophy Points:
    11
    No siis mulla on C (missä on windows) ja D missä on pitkälti kaikki muut ohjelmat (program files (x86)... Oonko laittanut sen jotenkin väärään paikkaan siis?
    edit. Kokeilin siirtää ton php tiedostonkin, mutta ei auttanut. Apache käynnistyi hetkeksi mutta sitten sammui, ja uudelleen käynnistäessä tulee taas se eliminating worker thread 1 tms....

Last edited: Mar 30, 2010
  3. Vuohi

Vuohi Regular member

Trophy Points:
    26
    Because of missing or insufficient write permissions in "C:\Program Files", we recommend to use alternate folder for XAMPP ("C:\xampp" or "C:\meinverzeichnis\xampp").

Tämä huomautus on Vistaa varten, mutta sama pätee varmasti seiskaan. Muistelisin, että tämä on ollut suosituksena aikaisemminkin.

4. Hukkis

Hukkis Member

Trophy Points:
    11
    Halleluja! Kiitos Vuohi + muut kaikista vinkeistä!! Olin tehnyt taas ihan alkeellisen virheen, olin vaan ajatellut että sillä kansiolla ei ole väliä kunhan se ei ole samassa paikassa windowsin kanssa, mutta nyt asensin xamppin D-asemalle, mutta en sinne program files kansioon ja homma pelittää!! Oon niin onnellinen:D

Mutta ei hyvää ilman pahaa, oon siis poistanut mesen ja skypen, mutta tarvitsisin ne takaisin... Koituukohan siitä ongelmia?

Last edited: Mar 30, 2010
  5. Vuohi

Vuohi Regular member

Trophy Points:
    26
    Heh, ompahan tullut käytyä läpi kaikki mahdolliset vaihtoehdot, jotka saattavat ongelmia aiheuttaa. Ohjeiden lukeminen hieman tarkemmin kannattaa seuraavalla kerralla :D

Voit asentaa takaisin sekä Skypen, että mesen. Jos ongelmia esiintyy niin sitten täytyy portteja vaihtaa ja tutkia tämän topicin sisältöä uudelleen :)

6. Hukkis

Hukkis Member

Trophy Points:
    11
    Juu luulen että ne portti asiat osaan nyt, kun niitäkni tuli väännettyä tässä tämän asennuksen kohdalla! Kiitoksia vielä miljoonasti kaikista vastauksista, on ihanaa, että ihmiset jaksaa auttaa tälläisiä noviisi-poro-peukaloita kuten minä:)

Share This Page