Minulla on yksi vanha Fujitsu läppäri, joka vailla valmistajan 10-tukea, kaatui aina versiopäivitykseen. Sain sen kuitenkin aina viilattua toimintakuntoon seuraavaan päivitykseen asti. Nyt nuo päivityskaatumiset ovat loppuneen ja kone ottaa nykyisin vastaan päivityksiä, säilyttäen toimintakykynsä. Olisikohan käynyt niin, että Microsoft on käyttäjien avustuksella pystynyt täydentämään, tuesta pudonneiden koneiden ajuri valikoimaa. Lisäksi pystynyt ratkomaan laitekohtaisia ongelmia. Koneista kerätty tieto on tässä kohtaa kääntynyt käyttäjien hyödyksi.
Luulen myös, että näin on tapahtunut, koska minulla on tätä tukevia havaintoja. Kympin kausipäivitykset ovat tulleet jollekin koneelle tarjolle vasta sitten, kun Windows on ollut "valmis" päivitykseen ts. ajurituki on viilattu kuntoon. "Väkisinpäivitysyritykset" ovat johtaneet (tai voivat johtaa) jumiutumisiin tai koneen joidenkin laitteiden toimimattomuuteen. Tällä hetkellä minulla ei ole yhtään niin "tuoretta" konetta, että päivitys 11:een olisi mahdollista. Mutta odotan, että ainakin pariin koneeseen se saattaa onnistua, kun jonkin aikaa kuluu...
Pakko kai myöntää, että noin sen täytyy olla, vaikka itse olen kovasti arvostellut Microsoftin harjoittamaa "vakoilua".
Hyvä, että poistit tuon yhden sanan. Käyttäjien koneet ovat kuitenkin yksi suuri kohderyhmä jumiin menneiden koneiden, ajuriongelmien ja vika tapausten raportoinnissa. Millä on merkittävä osuus käyttöjärjestelmän ongelmien korjaamisessa.