1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

xbox 360 vs peli pc?

Discussion in 'Xbox 360' started by jarkko.83, Jan 19, 2006.

1. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Edelleenkin se 100 euron kannettava odottaa huutonetissä.

Sillä pystyy kevyesti suoriutumaan pankkijutuistaan, sekä sähköpostiliikenteestään.

Jos ynnätään 100 euroa ja joku 400 euroa, niin tulee 500 euroa.
    Millä PC:n kokonaisuudella pystyt 500 eurolla pelaamaan nykyaikasia pelejä?

2. BlackL7s

BlackL7s Regular member

Trophy Points:
    26
    No ei ne koneetkaan paljoo maksa..Ja jos mietit niin pc:n peleistä ei pakosti tarvitse maksaa(yhtä paljoa) kuin konsoleiden jos paljon pelaa.Joten pysyn edelleen tietokoneen kannalla.Ja jos oot himo nerd ni käyt varmaan laneissa sun muissa,mitä ei konsolipelaajille järjestetä.Myöskin pc:llä oleminen on sosiaamlisempaa kun voi ircata kokoajan ym.Meni vähän kauas aiheesta mutta silti!

3. mcmopo

mcmopo Active member

Trophy Points:
    68
    Kyllä se on niin että että PC on tarkoitettu ihan muuhun kuin pelaamiseen, ja konsoli taas toistenpäin.

4. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Pelkkä näytön ohjain maksaa sen 400 euroa helposti, jos haet kunnollista, jolla pelaat vuoden pari uusimpia pelejä mitä kaupasta saa.

Kyllä Xboxin Livessä on ihan kylliksi "lania" monelle. Monelle konsolille on näitä homebrew softia, jolla onnistuu ihan omatekemät "lanitukset", kuten Xlink jne.

Itse en pidä kovinkaan sosialisena meininkinä irkkaamista. Mutta oli miten oli, niin Livessä on nykyään ihan PC:n tavoin reaaliaikaset keskustelut äänellä.

5. Sokar80

Sokar80 Regular member

Trophy Points:
    46
    [bold]Toi on AIDON NORTIN kommentti [/bold]ite en ole

talvella pelaan melko paljon vaikka asun helsinkissä mutta nyt oli [bold]26c ja aurinkoa taivaan täydeltä niin aah ne mini hameet ja terassi olut[/bold] en ehkä ole täys verinen nortti mutta kesällä ei saa SISÄLLÄ olla ellei sada vettä
    no jaa kyllä mulla se suurin pc.eellä olo aika menee pc:eellä pelaamiseen kun pelaan jotakin peliä melkein kellon ympäri tai arkena 2->3h kesällä 1->0h mutta sähkö postiin tai netti surfailuun menee aina vain n:30min per päivä

niin ja olihan PS (harmaa kenkä loota) ja PS-one oli jo linkki kaapeli ja ps2,x-box,x-box 360 oli kunnon verkko ominaisuudet nettiin tai koti linkki pelaamiseen (LINKKI sama kuin lan pc:eellä) 2 -> 16 pelaajalle lätkää voi pelata 16 PS2 pelaajaa yhtä aikaa

ja onhan sitä PS2 helpompi kantta kuin jotain PC:ee koteloa
    Dimension(mm)500 x 202 x 435 (D x W x H)Weight 10.4kg + 2,8 poweri ym tavarat eli noin 14kg

http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&cid=3&gid=103&sgid=&vid=76&pcode=CAV-T03UKB&whid=

6. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllähän se näin on, että PC on alunperin ihan jotain muuta varten tehty kuin pelaamista. Ihan kuten PC on alunperin ihan jotain muuta varten tehty kuin videoiden katselua varten. Mutta sillä pystyy pelaamaankin. Nykyisin tosin kokoajan yhä kalliimmilla osilla. Kun pelaamista varten pitää olla kovaa kiihdytintä, sekä prosessorit pitää sisältää pelaamista varten luotuja käskykantoja jne.

Nythän on jopa ilmoille heitelty ihan fysiikkaan perustuvia kiihdyttimiäkin.

7. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Enpä usko että on tulemassa. Taustalla olevat ohjelmat eivät todellakaan ole se pahin tehonhukkaaja.
    Vaan eniten hukkaavat tehoa väylät ja ajurit.
    Ja kaikki rajapinnatkin syövät tehoa mukavasti. Esimerkiksi direct X9 on melko tehoton rajapinta. DX 10 tuo kuitenkin tullessaan melkoisen parannuksen. Se vähentää muistaakseni 40% tarvittavasta liikenteestä prosessorin ja näytönohjaimen väliltä.
    Ja se että tietoneen voi rakentaa äärettömän monella tavalla estää sen raudan hyödyntämisen 100 prosenttisesti.
    MGS 1 ja 2 eivät todellakaan ole FPS pelejä.
    Aivan. Nintendon tarkoitushan on muuttaa ihmisten käsitystä sen konsoleista. Tästä syystä esim. Resident evil tuotiin gamecubelle.

Mutta itse asiaan. Jos tarkoitus on vain pelata niin valinta kannattaa mielestäni tehdä pelien mukaan. Itse pelaan pc:llä koska tykkään sen pelitarjonnasta eniten. Ja FPS-peleissa se hiiri + näppis yhdistelmä on niin ehdoton.

Last edited: May 7, 2006
  8. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä. Väylät on lenkki. Mutta ohjelmistot on kuitenkin seikka, johon voidaan helpoiten vaikuttaa. Ihan kuten toit esimerkkinä tulevan DirectX:n.

Myöskään tuo "Pelikäyttis" ei ole mikään tuulesta temmattu juttu. Se on ihan ollut suunnitteilla. Se sitten, että tuleeko se, on toinen tarina.

Pelitarjonnankin kuilu pienenee kokoajan. PC:n ja konsoleiden pelitarjonta on hyvin lähellä toisiaan. Ainakin jos sitä tarkastellaan vuosia taaksepäin. Mitä se sitten onkaan joskus ajansaatossa?
    Graafisestihan konsoleiden taso on jo samaa luokkaa ollut vuosia. Suurin kompastuskivi on ollut lähinnä telkkari. Mutta sekin jää historiaan uusien HDTV:n kanssa.

Hiiri/näppis on yhä edelleenkin tottumuskysymys. Siitä ei pääse yli sitten millään.

9. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Mää en sitten millään usko tuota. PS2:sella olen jonkin verran pelannut FPS-pelejä sekä täysin epäkelvoksi olen sen ohjaimen todennut verrattuna hiiri+näppis yhdistelmään.
    Xbox 360 jotain kokeillut kanssa ja ei sitäkään voinut kehua mitenkään.
    Mutta yleisesti ottaen mitä minä olen näitä konsoleiden FPS pelejä nähnyt niin ovat melkoisen hidastempoisia ja vihollisten tekoäly ei ole päätä huimannut.
    Semmoista menoa että jos PC:llä olisi sama vaikeustaso niin olisi melkoinen läpihuuto juttu läpäistä pelit.
    Ja mitä noita arvostelujakin lukee niin kyllähän ne kontrollit ovat monesti se kompastus kivi konsoli puolella.
    Ja olen joskus katsellut suht hyvää konsolipelaajaa joka pelasi medal of honoria niin itkeä olisi pitänyt jos olisi katsonut samanlaista meininkiä pc-puolella.
    Joku mahdollisimman nopeatempoinen räiskintä niin voi sanoa, in your dreams...

10. kuassa

kuassa Guest

En itse omista konsolia, vaikka joskus olen PS2:lla pelannutkin kavereiden kanssa. Tutuilla on myös Xboxia.

Omasta mielestäni konsolit ovat hyviä jos et halua säätää pelien kanssa, haluat hyvät ohjaimet, ehkä tykkäät pelata muiden kanssa samassa huoneessa ja haluat päästä järkevällä kerta investoinnilla pelaamaan.

PC on hyvä jos on haluaa pelata aivan kaikenlaisia pelejä ja tykkäät säätää tietokoneen kanssa eikä pelästy sitä että joudut ratkomaan jotain yhteensopimattomuuksia tai ostamaan uutta rautaa jotta uusin pelisi toimisi kunnolla. Taikka latailemaan bugi päivityksiä.

Se mitä tietenkin kannattaa miettiä mitä tutut käyttävät. Konsolipeljejä pelaavat sellaisetkin monesti jotka eivät muuten nörtteile ollenkaan. Sosiaalisesti konsolipelit voisivat olla parempi veto kuin PC pelit.

Myös aikuisena hieman kiireisenä ihmisenä itse kallistuisin kyllä sen konsolin suuntaan. Muutamalla hyvällä pelillä varmaan saisi kevyesti käytettyä aikansa eikä sitä menisi mihinkään säätämiseen.

Mutta tosiaankin, viimekädessä kyse on ihan siitä mistä tykkää ja mitä haluaa tehdä.

Itse olen ollut ihan tyytyväinen myös fps PC peleihin mitä viimeaikoina olen pelannut. Suorityskyvyn kanssa on jonkin verran joutunut tekemään kompromissejä kun ei ole ollut into ostaa sitä kalleita ja uusinta näytönohjainta.

Yleisesti ottaen mielestäni esim. playkkarin ohjaimet ovat olleet ylivoimaisia PC:n vastaaviin, mutta en ole kokeillut FPS pelejä konsoleilla.

Tuttuni joka ei ole nörtti ei ainakaan valittanut Brothers in Armsin kohdalla mitään ohjaimista eli aivan hirveitä ne eivät varmaan ole?

Last edited by a moderator: May 7, 2006
  11. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Älä jaksa jankuttaa. Kuten itsekkin paljastat nyt, että olet noin kaksi kertaa kokeillut ja todennut huonoksi. Kokemuksesi on ihan selviö, kun olet tottunut erilaisiin kontrolleihin. Itse tunnen kavereita, jotka pitää melkein jopa parempana kahden tatin ohjausta.
    Itse en toki tähän joukkoon lukeudu ja voin olla jopa sinun kanssasi samaa mieltä. Mutta kuten sanottu, se on tottumuskysymys.

Kyllä nyt taisi koijauksesi paljastua. Ensinnäkin nykyään julkastaan samoja FPS pelejä sekä konsoleille, kuin PC:lle. Jossain uusimmissa FPS:ssä kaikki on melkein samat konsolilla ja PC:llä. Paitsi tietysti ohjaus. Haluisin myöskin nähdä kun vedät HALO2:en läpi vaikeimmalla vaikeusasteella.

Varmaan kandee harjoitella sitten sen pelaajan...

Last edited: May 7, 2006
  12. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Näkemäni FPS-pelit ovat poikenneet melkoisen paljon kun on verrattu konsoli ja pc-peliä.
    Ja en pääsisi halo 2 läpi vaikeimmalla koska kontrollit eivät sovi minulle.
    Pleikkarilla kokemusta ehkä sen 10 tuntia. Eli ei mitenkään kehuttavasti.
    Siinä ajassa en ainakaan tottunut kontrolleihin.
    Mää taas en tunne yhtäkään konsolipelaajaa joka hiiri+näppis yhdistelmää kokeiltuaan olisi halunnut pelata enää padilla.

Mutta onhan se mahdollista että jotkut tykkää pelata padilla.
    Joten turhaa tästä on enää tapella. Molempien mielipiteet ovat nyt ainakin selvillä.

13. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Noh, jos puhut nyt jostain pleikkarikokemuksesta vain, niin kannattaisi avartaa pelikokemusta ennenkuin alkaa tuomitsemaan.
    Konsoleiden pelit lähentyvät vuosivuodelta PC:n tarjontaa.

Myöskin on aika hataraa alkaa arvostelemaan muutenkin padeja ainoastaan pleikkarin ohjaimen perusteella. Se on esimerkkinä huonoin.

Vertauksesi, ettet pääse Halo2:sta läpi koska mielestäsi kontrollit on huonot, on puhdasta potaskaa. Vertasit ensin pelejä PC:llä ja konsoleilla juuri pelien helppuodella noin yleisesti. Eikös konsoleiden pelit pitäisi sitten olla suhteutettu PC:n kanssa ohjauksen helppouteen? Vai voisiko asiassa piillä taas kerran se, että se on tottumuskysymys? Ei siis pelkkä mielipide.
    On totta, että hiiressä on puolensa, mutta niin on konsoleiden ohjaimissakin. Itse tahkonut nimenomaan Haloa ja löysin padiohjauksesta puolensa, joka tuo hiiri/näppis yhdistelmän sieltä sinun taivaasta aika lähelle maan pintaa.
    Alkuun ohjaus oli todella vaikeaa, mutta kyllä se siitä hiljalleen.

14. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Shadown. Lopeta tuo jankkaus. En muuta mielipiteitäni.

15. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Uskon. Mutta kannattaa ihan oikeasti tutustua konsoleihin ennenkuin luo ylipäätään mielipiteitä. Itsellänikin oli aivan samanlainen mielipide asiasta. Mutta tosiasiassa olin kuten sinä. Eli en tiennyt yhtään mistä edes puhun.

Toisaalta niistä ajoista on kyl 5-6 vuotta, jolloin tuollaselle mielipiteelle oli oikeasti jotain merkitystä.

16. kuassa

kuassa Guest

Asiaa yhtään tuntematta, pitäisin jokseenkin outona jos konsoleiden ohjaimet olisivat todella huonoja. Mutta keskiverto sukankuluttaja pystyy niitä silti käyttämään samalla kun niiden myynti koko ajan kasvaa ja niille(kuten Xboxille) tehtäisiin lisää noita FPS:iä.

Minusta todennäköisempää on että joillakin ihmisillä on vain kynnys kokeilla uutta. Eikä ole ollut tarvetta/halua yrittää opetella niitä ohjaimia.

Ne jotka ovat siitä Xboxista maksaneet, varmaan uhraavat myös tahtoa ja aikaa opetellakseen ne ohjaimet hyvin?

17. Sokar80

Sokar80 Regular member

Trophy Points:
    46
    Jos se "pädi" tai "tupla tatit" on käyttö kelvottomia niin miks niitä sitten myydään pc:eelle tai ostetaan pika kysely paljasti että verkkokauppa on myynyt Logitech Dual Action Gamepad PC USB - peliohjaimia paljon ja se on identtinen PS2 ohjaimen kanssa mutta taitaa yli 2 tuhatta ihmistä olla väärässä tai sitten ne on masokisteja kun ostaa ohjaimen millä ei voi pelata
    ei vaiskaan ne ovat huomanneet että tasohyppely pelejä on tosi tosi vaikee pelata näppiksellä Q4 pelasin tossa viime viikonloppuna ja kyllä se näppis ja hiiri on hyvä FPS peleissä
    [bold]Game padiä ei tarvitse pc:eelle jos pelaa vain ammu kaikki mikä liikkuu pelejä kuten Q4.HL-2,doom3,[/bold] ym mutta auto peleissä pädi tai ratti on tosi hyvä ja tarpeelinen lisä varuste mutta ratilla ei voi pelata kuin auto pelejä joten pädi on moni puolisempi esim pelatessa rayman 3 pc versiota

http://www.gamespot.com/pc/action/rayman3hoodlumhavoc/review.html

[bold]tää pc:ee ohjain on identtinen PS2 ohjaimen kanssa[/bold] kato linkki

http://www.hardwareshop4u.de/catalog/images/56502Kopie.jpg

niitä näköjään myydään koko ajan pc:eelle

Logitech Dual Action Gamepad PC USB - peliohjain.

Tuotteella varastosaldona 3 kpl, joista yli 25 kpl tilattu.
    Vapaana yhteensä -23 kpl.
    Maahantuojalla tai valmistajalla saatavuus: 0 kpl

Viimeksi saapuneet erät:
    2 kpl, sunnuntai 07.05.2006 17:36
    9 kpl, lauantai 06.05.2006 11:36
    1 kpl, lauantai 06.05.2006 11:34
    yli 25 kpl, keskiviikko 12.04.2006 11:28
    1 kpl, lauantai 18.03.2006 14:06

Viimeksi myyty:
    1 kpl, tiistai 02.05.2006 13:53
    1 kpl, tiistai 02.05.2006 10:17
    1 kpl, lauantai 29.04.2006 17:37
    1 kpl, perjantai 28.04.2006 15:44
    1 kpl, torstai 27.04.2006 12:45

Last edited: May 8, 2006
  18. Happo86

Happo86 Member

Trophy Points:
    16
    Minä peleilen konsoleilla sekä tietokoneella. Onhan totta että hiiri + näppis yhdistelmä on tarkin systeemi ja eipä sitä CS oikein ohjaimella olisi hyvä pelailla. Mutta ohjaimella on "rennompi" pelailla, ja niissäkin on suuria eroja. Esim xboxin ohjain sopii hyvin fps:siin sen joystickien asettelun takia, samoin camecuben.
    Enpä edes pystyisi kuvittelemaan miten Metroid primen kontrollit pystyisi toteuttamaan järkevästi hiirelle + näppikselle. Kun taas playstation 2:sen ohajain ei sovi fps:sien pelaamiseen sen joystickien ollessa aivan vierekkäin, kun taas tappelupelien kuten tekken, pelaamiseen ps2:sen ohjain on aivan ykkönen. Kaikilla ohjaustavoilla ja ojaimilla on hyvät sekä huonot puolensa joten on aivan turhaa sanoa mikä on huono ja mikä hyvä tapa pelata. Ja kaikilla ohjaustyyleillä tulee toimeneen.

19. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Se uus Xbox360 usb-ohjain sopii myös PC:hen, eli jos ostaa semmoisen 2.ohjaimeksi boxiin niin ei tarvitse ostaa erillistä pädiä PC:lle.

20. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Trophy Points:
    46
    Vaikka hyvä näppis ja hiiri ovat mielesti paljonparemmat fps peleissä, niin onhan pädillä paljon rennompi pelata. Sen kanssa on mukava röhnöttää sohvalla, kun taas näppiksen kanssa pitää olla aina pöydän ääressä.

Share This Page