maksutta ja maksutta kummisetäni joutui kerran kovalevyni puhdistamaan kun viruksia oli ja ei me tietenkään tiedetty että koneesta olis se recovery cd pitänny itte tehä joten tilattiin se cd maahantuojalta oli muistaakseen 40€. sen windowsin asennus olis kai onnistunnu ilmanki sitä cd:tä ku nytmiettii käynnistyksessä on toi recovery cd mahollista käynistää ihan kovolta et kai sen kovoltaki ois saannu uudelleen asennettuu mut sillon minä en vielä koneista tiennyt mitään joten en osannut..
Itse poltetun levyn säilyvyys vaan on (todennäköisesti) huonompi kuin tehdastekoisen, joten itse vaatisin kyllä oikean asennuslevyn mukaan, jos kone on kerran Windowsin kanssa kaupattu.
Suomen lakien mukaan varmuuskopion saa tehdä jos levyllä ei ole kopiosuojausta (näin olen minä asian ymmärtänyt) ja tietääkseni noissa XP:n asennusrompuissa ei mitään suojauksia ole. Se mikä ratkaisee, on lisenssisopimuksen voimassaolo (product key:n aitous) jos joku sen haluaa tarkistaa.
mul kävi vaan tos ostos sen verran hyvä tsäkä et ku ostin koneen niin pari kk pääst se firma meni konkkaanmist ostin sen koneen.. mut nyt on e vuoden takuu jo jokatapaukses menny kiinni niin ei se mitää..
Ei kukaan varmaan kiertele taloissa katselmassa, että onkos teillä aito Xp:n cd Eikös poltettu levykin pitäisi säilyä ihan hyvin?
ainakun koneen on asentanut uudelleen niin ekana pitää ladata microsoftin aitoudentunnistus työkalu mitenköhän se sen varmistaa?
@Shadows13: Tuolla tietoa Windows Validation Assistant -tarkistuksesta: http://www.microsoft.com/resources/howtotell/fi/windows/validation_faq.mspx