1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

ylikellotus

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Fin_BoomHeadshot, Jun 6, 2013.

1. Gereti

Gereti Senior member

Trophy Points:
    163
    Mugen3:max 26.5 dBA
    Ninja3:max 10.7dBA
    Macho 120:max 28,9 dBA

Eli Ninja3 on hiljaisin,siinä on 1kpl 120mm 800rpm (+/- 10%) tuuletin jota säädetään muistaakseni itse,ja voihan siihen ostaa toisen lisätuulettimen tulevaisuudessa (jimmsissä 2.90e lisätuulettinta varten olevat kiinnitysklipsit)

2. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    no se nyt riippuu monesta asiasta, vaikka max db olisivatkin kovat ei se tarkoita että se oikeasti olisi. Selvennän: Iso jäähdytysalue, putket ja paino takaa sen että tuulettimen ei tarvitse pyöriä kovinkaan kovaa/ollenkaan = hiljainen. Pieni paino + ''hiljaisempi tuuletin'' voi oikeasti olla äänekkäämpi koska se joutuu liikuttaan enemmän ilmaa rimojen läpi että prossu pysyy kylmänä. Itse olen käyttänyt Mugen 2 rev.B:tä q9550 ylikellotukseen ja todella hiljainen oli täysilläkin. Kyllä tämä nykyinen vesijäähy paljon äänekkäämpi on rasituksen alla kuin tuo, joten annan yhden äänen Mugenille :)
    EDIT: tuo DB ero ninjassa ja mugenissä johtuu siitä kun niissä on sama tuuletin, mutta ninjassa sen pyörimisnopeutta on rajoitettu.

Last edited: Jun 12, 2013

Share This Page